Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda má nakročeno k rekordní zakázce. Dodá vlaky do Německa za 10 miliard

  15:08aktualizováno  15:08
Škoda Transportation je blízko získání největší zahraniční zakázky v historii společnosti. Pro britského dopravce National Express dodá do Německa 38 nízkopodlažních jednotek za téměř 10 miliard korun.

Vizualizace jednotky RegioPanter v provedení pro National Express a jeho jednotky S-Bahn v okolí Norimberku | foto: Škoda Transportation

Definitivně ale ještě slavit nemůže. Bavorský objednatel dopravy Bayerische Eisenbahngeselschaft (BEG) ve středu potvrdil svůj únorový výběr a zamítl odvolání Deutsche Bahn proti výsledku soutěže na provoz příměstských vlaků S-Bahn v okolí Norimberka. Jenže státní dopravce se ještě může znovu odvolat.

Pokud zakázka projde a BEG podepíše smlouvu s National Express, cestující v okolí bavorského Norimberku čeká od roku 2018 dvojnásobná změna: poprvé je nebude vozit dopravce s německým kapitálem a ani nebudou sedět ve vlacích vyrobených v Německu. Žádný zahraniční dopravce dosud v Německu nepronikl do vlaků S-Bahn.

Britský National Express má převzít provoz vlaků na konci roku 2018, do soutěže se hlásil s vlaky od Škody Transportation. Pro tu jde o největší zahraniční zakázku v historii: dodávka 38 vlaků má hodnotu téměř deseti miliard korun. Definitivně jasno o zakázce má být na začátku roku.

Nemají na to, tvrdily Deutsche Bahn

Deutsche Bahn napadaly výsledek soutěže mimo jiné i kvůli tomu, že National Express podle nich nemá dostatečnou finanční sílu na krytí této zakázky. BEG znovu prozkoumal ekonomické zázemí britského dopravce a potvrdil svůj výběr z února letošního roku.

Fotogalerie

„Analýza auditorské společnosti ukázala, že lze potvrdit finanční kapacitu společnosti National Express,“ vysvětlil Johann Niggl, jednatel BEG.

Zakázka se týká současných linek i městské a příměstské železniční dopravy z Norimberku do stanic Bamberg, Hartmannshof, Altdorf, Neumarkt, Roth a Ansbach. Také do ní patří plánované prodloužení městské a příměstské železniční dopravy až za Ansbach do Dombühlu a dnešní „Allersberg-Express“ (budoucí S5).

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.