Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Škoda loni prodala rekordních 939 tisíc aut. Prodeje táhne Čína

  13:05aktualizováno  13:05
Škoda Auto loni prodala rekordních 939 200 aut, meziročně zvýšila prodej o 6,8 procenta. Dodávky zákazníkům se v roce 2012 zvýšily na všech trzích s výjimkou západní Evropy. Nejprodávanějším modelem byla opět Octavia s 409 600 kusy.

Škoda Octavia třetí generace | foto: Škoda Auto

Předloni přitom firma celosvětově prodala jen 879 200 vozů. Mladoboleslavská automobilka počítá s dalším růstem, podpořit jej má zahájený prodej třetí generace octavie a další nové modely, uvedl v tiskové zprávě mluvčí automobilky Jozef Baláž. Rekordní prodej 66 200 vozů firma zaznamenala i v prosinci.

Za nejsilnější považuje firma trh v Číně, kde v roce 2012 prodala 235 700 vozů s meziročním nárůstem 7,1 procenta. Dvojciferný nárůst odbytu zaznamenala automobilka ve východní Evropě, kde loni prodala 137 100 aut, o 26,4 procenta meziročně více. O 14,2 procenta na 34 300 aut vzrostly prodeje v Indii.

Prodeje v západní Evropě klesly

V západní Evropě prodej vloni klesl z předloňských 361 800 na 358 400 vozů. V Německu, druhém největším odbytišti, ale prodeje stouply o 3,6 procenta na 132 600 aut. Nový rekord hlásí automobilka z Velké Británie, kde vloni prodala 53 200 aut s nárůstem o 17,6 procenta.

Fotogalerie

Ve střední Evropě činil nárůst prodejů 0,7 procenta v počtu 124 tisíc aut. Na tuzemském trhu se prodalo 59 700 škodovek, dodávky tak vzrostly o 2,5 procenta. Tržní podíl značky v Česku na konci loňského roku posílil na 34,1 procenta, uvedl Baláž.

Automobilka počítá s růstem hlavně mimo Evropu, uvedl člen představenstva Werner Eichhorn. "Nová Škoda Octavia a další nové modely, které představíme v příštích dvanácti měsících, přichází ve správný čas," řekl.

Octavia míří do desítky nejprodávanějších aut

Automobilka letos plánuje sedm nových nebo modernizovaných modelů, sdělil mluvčí Baláž. Vedle variant třetí generace octavie se očekává nová karosářská verze rapidu a modernizovaný Superb a Yeti. Od nové octavie si firma slibuje, že by se mohla dostat mezi deset nejprodávanějších aut světa. Tomu odpovídá nejméně půl milionu prodaných vozů ročně (více čtěte zde).

Dlouhodobě nejžádanějšího modelu, Octavie, se v počtu 409 600 kusů prodalo o 5,8 procenta meziročně více. Největší nárůst byl u modelu Yeti, 24,3 procenta na 87.400 aut. Nového modelu Rapid se vloni prodalo 24 700 kusů, malého vozu Citigo pak 30 tisíc. Naopak pokles o 9,9 procenta zaznamenala Fabia a o 6,5 procenta Superb.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Elektronická stravenka - bezkontaktní karta, kterou je možné platit ve...
Stravenkový trh se rozrůstá. Digitální poukazy nabídne i Arca Capital

Investiční skupina Arca Capital vstoupila na trh zaměstnaneckých benefitů. Na trh uvedla Gusto Kartu, která funguje jako elektronická stravenka. Arca, která o...  celý článek

Fabric přechází pod Google
Matce Google Alphabet klesl kvůli pokutě EU zisk na 3,5 miliard dolarů

Americké internetové společnosti Alphabet, která vlastní vyhledávač Google, klesl ve druhém čtvrtletí zisk o 28 procent na 3,5 miliardy USD (78,2 miliardy Kč)....  celý článek

Nové datové centrum skupiny ČEZ na pozemku bývalé elektrárny Tušimice I.
ČEZ buduje u Tušimic nové datové centrum za 450 milionů korun

Na pozemcích po bývalé elektrárně Tušimice I. startuje výstavba nového hlavního datového centra skupiny ČEZ. Servery s kapacitou osm petabajtů nahradí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.