Na nespokojenost, která se rozlila po sociálních sítích, upozornil britský list Independent.
Inzerát ve čtvrtečním vydání listu Irish Independent, který Iry nahněval, zobrazuje mladého muže ve svatebním obleku, který si ohledně své novomanželky vybírá z následujících variant:
a) nechat si ji
b) vrátit ji tatínkovi
c) vyměnit ji za její mladší sestru
To vše pod sloganem: Nebylo by hezké, kdybychom všichni měli tyto možnosti? Ve spodní části inzerátu jsou pak jako analogie ženichovu dilematu popsány tři možnosti financování nákupu nového vozu Škoda.
Na sociální síti Twitter se následně začaly objevovat komentáře jako "ohavné", "trapné" a "simply sexist", což je variace na škodovácký slogan Simply clever.
Škoda podle Independentu reagovala zveřejněním inzerátu s prohozenými rolemi. V něm se nad osudem svého muže stejně rozmýšlí jeho manželka (s tím rozdílem, že ona ho chce vrátit mamince).
"Chápete, že to je pořád sexistické a že jste to tím nijak nevylepšili?" ptal se na Twitteru například uživatel @EverydaySexism.
Irské zastoupení Škody rozruch nekomentovalo, britská pobočka se podle Independentu omluvila a upozornila, že v Británii se inzerát neobjevil. Podobně reagovala i česká centrála.
"Škoda Auto se velmi omlouvá za tento ojedinělý případ, který se týká pouze jednoho trhu. Vyvolávání zájmu veřejnosti takovýmto způsobem se neslučuje s hodnotami značky. Inzerát se již neobjeví v žádné publikaci," uvedl Tomáš Kubík z oddělení komunikace.