Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Auto omezí na konci roku výrobu, ruší až dvanáct směn

  1:00aktualizováno  1:00
Automobilka Škoda Auto na konci roku omezí výrobu více, než původně předpokládala. Zaměstnanci v Mladé Boleslavi budou mít kvůli slabší poptávce volno už celý vánoční týden, v Kvasinách naopak chystají další směny navíc.
Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

Redakci MF DNES potvrdily redukci směn zdroje z automobilky i z řad dodavatelů, kteří se musí omezení výroby také přizpůsobit. Automobilka se k počtu minusových směn nechce vyjadřovat. „V současné době probíhají jednání o této záležitosti a do jejich ukončení nebudeme situaci nijak komentovat,“ řekla mluvčí Jana Bahníková z tiskového oddělení automobilky.

Firma neomezí výrobu všech modelů: největší omezení se týkají linky, kde se vyrábí fabie a rapidy. Na ní firma do konce zruší tří směny do konce prosince a oproti původnímu plánu zruší výrobu vánoční týden od pondělí do středy, celkem tedy dvanáct směn.

V případě octavií, které jsou pro automobilku základem produkce a tvoří 40 procent všech prodaných aut, bude redukce menší. Firma jen neuskuteční plánovanou mimořádnou směnu 19. prosince a úplně zastaví výrobu v předvánočním týdnu. Celkem tedy zruší deset směn. U octavií je ale automobilka optimistická, protože hned na leden plánuje další mimořádné směny.

Rozhodnutí souvisí především se situací na trzích. Dva roky trvající růst evropského trhu pomalu končí a firma nechce opakovat chybu z roku 2008 při nástupu krize, kdy několik týdnů vyráběla ještě na sklad a pak se těžko nových aut zbavovala.

V Kvasinách v lednu přibudou čtyři směny

Opačné problémy Škoda Auto řeší ve svém závodě v Kvasinách na Rychnovsku, kde vyrábí modely Yeti a Superb a nově i SUV model pro Seat. Výroba poběží podle plánu až do 23. prosince, v lednu přibudou další čtyři směny. Důvodem je velká poptávka po modelech vyráběných v Kvasinách.

V případě Superbu například automobilka už navýšila svůj denní plán produkce na 400 aut. I tak je stále na poslední novinku automobilky dlouhá čekací doba. Redukce se týká i montáže motorů a převodovek.

Zaměstnanci volno na své výplatě prakticky nepocítí. Ve Škodě Auto několik let funguje úspěšně model flexikont, které firma využívá k vykrývání výkyvů v poptávce. Minusové směny si tak lidé napracovali v první polovině roku, kdy musela firma přidávat řadu mimořádných směn ve výrobě fabií.

Podívejte se na výrobu octavie:

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.