Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Škoda Auto omezí na konci roku výrobu, ruší až dvanáct směn

  1:00aktualizováno  1:00
Automobilka Škoda Auto na konci roku omezí výrobu více, než původně předpokládala. Zaměstnanci v Mladé Boleslavi budou mít kvůli slabší poptávce volno už celý vánoční týden, v Kvasinách naopak chystají další směny navíc.
Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

Redakci MF DNES potvrdily redukci směn zdroje z automobilky i z řad dodavatelů, kteří se musí omezení výroby také přizpůsobit. Automobilka se k počtu minusových směn nechce vyjadřovat. „V současné době probíhají jednání o této záležitosti a do jejich ukončení nebudeme situaci nijak komentovat,“ řekla mluvčí Jana Bahníková z tiskového oddělení automobilky.

Firma neomezí výrobu všech modelů: největší omezení se týkají linky, kde se vyrábí fabie a rapidy. Na ní firma do konce zruší tří směny do konce prosince a oproti původnímu plánu zruší výrobu vánoční týden od pondělí do středy, celkem tedy dvanáct směn.

V případě octavií, které jsou pro automobilku základem produkce a tvoří 40 procent všech prodaných aut, bude redukce menší. Firma jen neuskuteční plánovanou mimořádnou směnu 19. prosince a úplně zastaví výrobu v předvánočním týdnu. Celkem tedy zruší deset směn. U octavií je ale automobilka optimistická, protože hned na leden plánuje další mimořádné směny.

Rozhodnutí souvisí především se situací na trzích. Dva roky trvající růst evropského trhu pomalu končí a firma nechce opakovat chybu z roku 2008 při nástupu krize, kdy několik týdnů vyráběla ještě na sklad a pak se těžko nových aut zbavovala.

V Kvasinách v lednu přibudou čtyři směny

Opačné problémy Škoda Auto řeší ve svém závodě v Kvasinách na Rychnovsku, kde vyrábí modely Yeti a Superb a nově i SUV model pro Seat. Výroba poběží podle plánu až do 23. prosince, v lednu přibudou další čtyři směny. Důvodem je velká poptávka po modelech vyráběných v Kvasinách.

V případě Superbu například automobilka už navýšila svůj denní plán produkce na 400 aut. I tak je stále na poslední novinku automobilky dlouhá čekací doba. Redukce se týká i montáže motorů a převodovek.

Zaměstnanci volno na své výplatě prakticky nepocítí. Ve Škodě Auto několik let funguje úspěšně model flexikont, které firma využívá k vykrývání výkyvů v poptávce. Minusové směny si tak lidé napracovali v první polovině roku, kdy musela firma přidávat řadu mimořádných směn ve výrobě fabií.

Podívejte se na výrobu octavie:

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Fabric přechází pod Google
Matce Google Alphabet klesl kvůli pokutě EU zisk na 3,5 miliard dolarů

Americké internetové společnosti Alphabet, která vlastní vyhledávač Google, klesl ve druhém čtvrtletí zisk o 28 procent na 3,5 miliardy USD (78,2 miliardy Kč)....  celý článek

Proslulý malajsijský obuvník Jimmy Choo nemohl ve výběru chybět. Třpytivé...
Michael Kors vyrazil na nákupy. Převezme značku Jimmy Choo

Americký výrobce módních doplňků Michael Kors převezme za 896 milionů liber (26,1 miliardy Kč) britského výrobce luxusní obuvi a doplňků Jimmy Choo. Firmy to v...  celý článek

Unipetrol Litvínov
Unipetrol v pololetí zdvojnásobil čistý zisk, možná zvýší dividendu

Petrochemický holding Unipetrol v pololetí zdvojnásobil čistý zisk na 6,399 miliardy korun z loňských 3,081 miliardy. Výsledky pozitivně ovlivnilo pojistné...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.