Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Závod Škody Auto v Kvasinách by do tří let mohl přijmout 1500 lidí

  9:14aktualizováno  9:14
Závod automobilky Škoda Auto v Kvasinách čekají v příštích třech letech velké investice a nabírání až 1 500 nových pracovníků. Výrobu v továrně chce firma navýšit téměř na dvojnásobek současné kapacity. Vedle modelů Yeti, Superb a Roomster by se zde měl vyrábět i nový terénní vůz.

Továrny Škody Auto v Kvasinách. | foto: Martin Veselý, MAFRA

V roce 2017 by mohla fabrika na Rychnovsku zaměstnávat kolem 5 500 lidí, řekl člen představenstva automobilky pro lidské zdroje Bohdan Wojnar. V současnosti továrna zaměstnává 4 200 lidí.

Může se hodit

Líbí se vám škodovky? Chcete si v klidu domova vybírat z nejširší nabídky těchto vozů? Najděte si svoje nové auto na Automodul.cz.

„Pracovníky budeme nabírat postupně s náběhem výroby nových modelů. Z větší části půjde o kmenové zaměstnance, ale budeme přijímat i agenturní pracovníky,“ uvedl Wojnar. Počet nabíraných lidí by podle něj mohl dosáhnout až 1 500, částečně půjde o absolventy odborných technických škol, které Škoda dlouhodobě podporuje.

Investice za 13 miliard

Škoda hodlá do rozvoje závodu v Kvasinách na Rychnovsku vložit kolem 450 milionů eur, tedy přibližně 13 miliard korun. V současnosti závod vyrábí modely Superb, Yeti a Roomster a má roční produkci 150 000 vozů. Ta by se měla postupně zvýšit až na zhruba 280 000 aut podle aktuální poptávky.

V rozšířené továrně by měla začít výroba nové Škody Superb, kterou firma představí příští rok na autosalonu v Ženevě, terénního vozu pro Seat, nástupce SUV Yeti a v roce 2016 by se měl začít vyrábět ještě velký terénní vůz.

Naopak nástupce Škody Roomster, který bude podle neoficiálních informací využívat koncernovou platformu modelu VW Caddy pro osobní i užitkovou verzi, se bude zřejmě vyrábět v závodu VW v Polsku.

Masivní investice do Kvasin Škoda Auto zahájila se spuštěním výroby první generace modelu Superb v roce 2001. Od té doby investovala do závodu kolem 23 miliard korun. Poslední velkou investicí je nyní dokončovaná svařovna za asi 1,7 miliardy korun, která vyrostla v areálu závodu.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.