Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda je diamant, ale dá se dobrousit, říká nový šéf automobilky

  11:14aktualizováno  11:14
Nového šéfa Škoda Auto Bernharda Maiera příjemně překvapila věrnost zákazníků automobilky. Je lepší než u Porsche. Největší tuzemská automobilka proto chystá další modelovou ofenzívu do kategorie aut SUV. Nejrychleji rostoucí typ vozů na evropském trhu má podle šéfa Maiera velkou budoucnost, i kdyby začala znovu zdražovat ropa.

Škoda VisonS | foto: Škoda Auto

Ke stávajícímu modelu Yeti přibude další vůz SUV letos na konci roku. Bude podstatně větší a zatím se nejčastěji mluví o pojmenování Kodiaq. Podle Maiera ale jméno není stále vybráno.

iDNES.cz měl možnost zatím pečlivě utajovaný vůz vidět. Bude velmi podobný studii vozu Vision S, jehož první fotky už firma ukázala a představí ho v Ženevě. Prodávat ho bude i v sedmimístné verzi, kufr bude mít obsah 680 litrů. Největší vůz automobilky má v budoucnu doplnit ještě naopak menší SUV.

Fotogalerie

„Lidé tato auta chtějí, cítí se v nich bezpečněji,“ říká Maier. Další data náběhů nových modelů firma neuvedla, příští rok půjde ještě cestou modernizace stávajících modelů: představí se upravené Citigo a především facelift Octavie, který má přinést zásadní designovou změnu: dělená přední světla.

Automobilka chce zůstat u hranatějších tvarů, Maier mluví o „krystalickém“ designu. Současně uvedl, že firma nemůže pokrýt všechny segmenty aut, tím v podstatě i naznačil, že návrat do kategorie MPV po ukončení výroby roomstera nechystá.

Škoda Superb Sportline:

Auto jako symbol statusu

Automobilka pracuje na nové strategii až do roku 2025. Podle Maiera počítá s tím, že auto bude stále nejdůležitějším dopravním prostředkem i symbolem statustu a způsobem vyjádření. Očekává ale, že vývoj přinese tišší auta bez emisí i samořiditelné vozy. „Automatizace řízení bude určitě větší než dosud. Ale je otázkou, zda budou už běžné samořiditelné vozy,“ podotkl.

Koncept velkého SUV bude mít v Ženevě už hybridní plug-in motor. Do sériové výroby se má dostat ale hybridní pohon až později. Maier uvedl, že to bude do konce dekády, prvním modelem bude Superb. K elektromobilům bez doplňku spalovacího motoru je ale zatím ještě skeptický: podle něj zásadní průlom nastane až ve chvíli, kdy baterie běžně zvládnou dojezd auta nad 400 kilometrů a bude připravená infrastruktura.

„Škoda je diamant, který se dá ještě dobrousit“

V prvním setkání s tuzemskými novináři Maier uvedl, že nad nabídkou vést Škodu neváhal ani vteřinu a okamžitě ji přijal. „Je to diamant, který se dá ještě dobrousit,“ tvrdí Maier, který prakticky celý život zasvětil autům. Kariéru začal jako automechanik, do Škody nastoupil jako šéf prodeje Porsche.

Nový předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier přišel do Mladé Boleslavi ze značky Porsche. (25. září 2015).

Nový předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier přišel do Mladé Boleslavi ze značky Porsche. (25. září 2015).

Maiera překvapil i fakt, jak má Škoda věrné zákazníky. Podle dat automobilky si 60 % vlastníků škodovek kupuje opět škodovky. „Je to neskutečně vysoké číslo, na kterém se dá hodně stavět. V Porsche to bylo o trošku méně,“ říká Maier.

Škoda Auto loni vyrobila a prodala rekordní počet aut, Maier si pochvaluje i začátek letošního roku. Automobilka dál čelí propadu prodejů v Rusku, i proto hledá nové trhy. Zajímá ji například Írán. „Trh analyzujeme, ale finální rozhodnutí ještě napadlo,“ dodal.

Autor:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.