Období velkých změn by mělo trvat maximálně dva roky s důrazem na prodej a marketing. Poté, co byla dokončena hlavní část stavby temelínské jaderné elektrárny totiž firmě výrazně klesl odbyt.
Plán klade důraz na hledání nových zakázek a předpokládá, že se podnik soustředí na teritoria, kde bude mít možnost rekonstrukce již postavených
elektráren.
Firma se také pokusí odprodat nadbytečná aktiva, což by jí mělo vynést 200 milionů korun. Organizační změny povedou k poklesu počtu zaměstnanců ze 660 na 380.
Ve druhé fázi se mají vyjasnit vztahy
Ve druhé etapě restrukturalizace by se měly vyjasnit i poměry s budoucím vlastníkem, společností ČEZ.
Nedávno podepsaná smlouva o kapitalizaci pohledávek elektrárenské firmy ve výši 700 milionů korun a navýšení jejího podílu ve Škodě Praha na 66,9 procenta se stala v minulých dnech předmětem sváru vedení firmy s drobnými akcionáři.
Ti tvrdí, že některé pohledávky ČEZ za Škodou vůbec nevznikly nebo jsou sporné, a tudíž nemohou být kapitalizovány. Jiné podle zdroje iDNES z řad drobných akcionářů už Škoda Praha zaúčtovala a uhradila, ačkoli je považovala za sporné.
Jedná se především o penále za zpoždění výstavby jaderné elektrárny Temelín. Smlouva, kterou podle drobných akcionářů vedení firmy de facto nároky ČEZ uznává, prý také povede ke znehodnocení akcií.
Valnou hromadou však návrh smlouvy o kapitalizaci pohledávek prošel. stejně jako dohoda o licenci na užívání jména a značky, kterou firma poskytla Škodě Holding za 25 milionů korun ročně na 15 let.
Škoda Praha plánuje na zbytek roku ještě nejméně dvě valné hromady, první z nich by se měla konat v polovině srpna. Na té by měli akcionáři schválit zvýšení akciového podílu společnosti ČEZ z dnešních 29,8 na 66,9 procenta.