National Express vyhrál soutěž na provoz vlaků S-Bahn v okolí Norimberku s nabídkou vozidel od Škody Transportation. Ty vycházely ze současných jednotek RegioPanter. Pro Škodu by šlo o největší zakázku v historii a také první úspěch v zahraničí s těmito jednotkami. „Pantery“ totiž dosud jezdí pouze pro České dráhy.
Bavorský objednatel Bayerische Eisenbahngesellschaft (BEG) vybral jako vítěze National Express už loni na začátku února. Verdikt se ale nelíbil společnosti DB Regio patřící pod státní Deutsche Bahn. Začala rozhodnutí napadat u soudu a podpis smlouvy se protahoval. Firma použila podobné nástroje, kterými zkouší veřejné soutěže zablokovat v tuzemsku i České dráhy.
Tyto lokomotivy měly jezdit na trati Norimberk-Ingolstadt-Mnichov:
27. června 2016 |
National Express byl v létě nakonec ohlášen jako vítěz. Britskému dopravci však nakonec došla trpělivost a svoji nabídku stáhl. Podmínkou totiž bylo, aby dodržel původní termíny smlouvy a nové vlaky začaly jezdit už v roce 2018. To ale s více než rok a půl trvajícími tahanicemi není reálné splnit. Stažení nabídky oznámil BEG na svých webových stránkách.
Zakázka pro National Express by byla průlomem na německých železnicích, poprvé by ji získal soukromý dopravce. DB Regio však ještě nemusí úplně slavit: BEG v úterý oznámil, že do konce roku chce rozhodnout o novém výběru. Ve hře tak může být například jen krátkodobé prodloužení smlouvy s DB.
