Dohodu o výrobě dnes podepsali zástupci Škoda China a Shanghai Volkswagen. Půjde o licenční výrobu, Škoda bude mít od německo-čínského výrobce příjem v podobě licenčních poplatků.
Pro automobilku bude letos Čína poprvé největším trhem, kde končí auta s okřídleným šípem. Do letoška bylo hlavním trhem pro automobilku Německo. Z Číny přišel ostatně i letos nový šéf Škody Auto Winfried Vahland. Letos má šanghajský závod vyrobit 180 tisíc aut. Právě odbyt v Číně pomáhá automobilce nejvíce zvyšovat prodejní výsledky na rekordní prodeje.
Škoda už v Číně vyrábí octavie, fabie a superby, každý model s vlastním čínským názvem i mírnými úpravami v designu, především v interiéru. "Jméno pro typ Yeti na čínský trh zatím nemáme," dodal mluvčí automobilky Rudolf Dreithaler.
"Věříme, že místní výroba vozu Škoda Yeti pomůže optimalizovat produktové portfolio společnosti Škoda Auto a rozšíří její zákaznickou základnu," dodal generální manažer společnosti Shanghai Volkswagen Zhang Hailiang.