Škoda proniká do Indie

  • 8
Česká automobilka Škoda Auto vstoupila na indický automobilový trh uvedením modelu rodinného sedanu Octavia. Škoda doufá, že v konkurenci na indickém trhu vynikne atraktivní cenou svých vozů, řekli dnes v Dillí zástupci automobilky.

"Octavia je nejrychleji prodávaný osobní automobil v Evropě a první vůz, který Volkswagen vybral pro Indii," řekl ředitel SkodaAuto India Imran Hassan.

Cena Octavie byla stanovena na 1,061 milionu rupií, což odpovídá asi 819 000 korun. To je méně než stojí jiné vozy v takzvaném segmentu D, který zahrnuje velké rodinné sedany v ceně od 1,1 milionu po dva miliony rupií. Cena je spíše na horní hranici segmentu C pro středně velké vozy od půl milionu rupií, řekl Hassan.

Indická dceřiná společnost Škody bude verzi Octavia na dieselový i benzinový pohon nabízet za stejnou cenu.

Octavia se montuje ve městě Aurangabad v západoindickém státě Maháráštra v závodě s výrobní kapacitou 20 vozů denně. Zhruba dvojnásobnou cenu v Indii, kde jsou příjmy na obyvatele jen malým zlomkem proti životní úrovni v Česku, vysvětluje přetrvávající indická tendence hlubokého protekcionismu. Cla na dovoz autodílů ke konečné montáži představují téměř 120 procent.

Slabší turbodiesel je dobrým kompromisem mezi pořizovací cenou a spotřebou paliva.

Škoda Octavia kombi

Škoda Octavia kombi 4x4 1.8 T Laurin&Klement

Škoda Octavia RS 1.8 T

Škoda Octavia Combi

Řez luxusní Škodou Octavia Laurin&Klement.

Sportovní verze Škoda Octavia RS.

Škoda Octavia 1.6 (75 kW)kombi

Škoda Octavia 1.4 (55 kW) a 1.6 (75 kW) kombi

Škoda Octavia 1.4 (55 kW) zezadu