Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda zřejmě skončí s projektem Roomster II. Kvůli skandálu Volkswagenu

  14:37aktualizováno  16:03
Vozy Škoda Roomster II se zřejmě vyrábět nebudou. Volkswagen se rozhodl celý projekt zrušit jen chvíli před jeho oficiálním uvedením. Důvodem by mohla být úsporná opatření v souvislosti s emisním skandálem.
ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Ondřej Littera, MAFRA

Informaci o možném ukončení projektu přinesl server Auto.cz.

Škoda Auto spekulace nekomentuje. „Škoda Auto vnímá na světových trzích stále snižující se poptávku po vozech ze segmentu MPV. Naopak velice dynamicky se jeví rozvoj segmentu vozů kategorie SUV. Z tohoto důvodu bude prioritou značky posilování modelové palety vozů kategorie SUV. Detailní informace k následníku modelu Roomster zveřejníme později,“ řekl mluvčí firmy Vítězslav Pelc.

V minulosti se mluvilo o tom, že je projekt pozastaven do odvolání, nebo že jej jako první dostanou Slováci. První desítky exemplářů automobilu přitom prodejci na Slovensku měli dostat už v listopadu.

Škodovácký Volkswagen

Škoda Roomster druhé generace měla být jen odznakovou verzí Volkswagenu Caddy. Výroba měla probíhat na stejné výrobní lince a lišit se jen v detailech.

Podle informací iDNES.cz ale byly v plánu stejně jako u Caddyho kromě osobní také další verze. Před několika týdny se ale mezi dealery Škody šířila zpráva, že se nový roomster omezí jen na čistě dodávkovou verzi se dvěma místy a zaplechovanou zádí.

Zdroj iDNES.cz potvrdil, že se měl roomster představit nejprve na slovenském trhu. Do konce roku mělo být vyrobeno několik desítek aut. „České zastoupení o to nemělo zájem,“ uvádí informátor. Uvedení na český trh bylo naplánováno na jaro 2016. „Mělo to být s novým modelovým rokem, tedy přibližně v květnu,“ upřesňuje.

To, že měl vstoupit do prodeje bez výraznější premiéry potvrzuje, že nový roomster měl být pro značku spíše okrajovým modelem pro doplnění portfolia.

Vůz totiž vznikl jako jednovaječné dvojče nového Volkswagenu Caddy. Je to kvůli úspoře nákladů, vývoj nového svébytného roomstera by se při odhadovaných prodejích modelu nevyplatil. Caddy se představil letos a před několika týdny vstoupil do prodeje.

„Zaříznutí“ modelu na poslední chvíli nebude tak drahé, jako kdyby šlo o nový svébytný model. V tomto případě šlo jen o konverzi modelu na novou značku (nová loga, složení prvků výbavy apod.).

Na druhou stranu právě proto, že je auto už úplně hotové a vhodně by doplnilo portfolio značky, jíž už roky plnohodnotné užitkové auto v nabídce chybí, je neuvedení roomsteru ztrátou.

Emisní skandál VW

Nabízí se souvislost s šetřením koncernu Volkswagenu kvůli emisnímu skandálu. Nové vedení chce racionalizovat složení nabídky. V tomto ohledu je roomster první na ráně, na druhou stranu je to projekt, který měl do uvedení na trh jen pár týdnů. Otázkou také je, kolik neuvedením roomsteru na trh značka reálně ušetří. Škoda navíc podle dřívějších informací pracuje na užitkových modelech, a roomster měl mladoboleslavským dodávkám dělat „předvoj“.

Podle informací iDNES.cz se ještě před třemi týdny mluvilo o uvedení vozu na trh, to už emisní aféra dávno běžela. Pokud je nový roomster opravdu „u ledu“, musí to být čerstvé rozhodnutí. A pokud nedorazí, bude pravděpodobně první reálnou automobilovou obětí Dieselgate.

Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů aut s naftovými motory po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s výsledky měření emisí. Skandál srazil tržní hodnotu podniku o třetinu, donutil k odchodu generálního ředitele společnosti a vedl k vyšetřování po celém světě.

Společnost se nechala slyšet, že celou věc důkladně prošetří. V rámci pošramocené pověsti a finanční ztráty přistupuje ke značným finančním úsporám.

Autoři: , ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.