Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Ondřej Littera, MAFRA

Škoda rozšíří motorárnu, bude dodávat převodovky na koncernové miniauto

  • 6
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto vytvoří dalších 270 nových pracovních míst. Firma sice nezískala právo vyrábět pro celý koncern Volkswagen nový model malých aut Up!, škodovácké díly se ale budou do bratislavského závodu přesto vozit. Pro malé auto bude vyrábět převodovky, v jednání je i výroba motorů.

Převodovky už v Mladé Boleslavi tamní motorárna vyrábí, do rozšíření závodu investuje dalších 1,5 miliardy korun. Výrobní kapacita dosáhne tisíce převodovek denně. Škoda Auto už zažádala o investiční pobídku vládní agenturu CzechInvest.

Mluvčí agentury CzechInvest Lucie Kocourková uvedla, že Škoda Auto na tento investiční projekt získala státní podporu v podobě částečné slevy na dani, kterou může firma po dosažení ziskovosti nové továrny čerpat maximálně pět roků. "Investice Škody Auto je o to cennější, že ji společnost oznamuje v době, kdy řada jiných firem spíše stagnuje," řekla agentuře ČTK pověřená generální ředitelka CzechInvestu Alexandra Rudyšarová.

Škoda Auto díky této investici podle Rudyšarové vytvoří nová pracovní místa určená především kvalifikovaným lidem s přinejmenším středoškolským vzděláním. "Navíc pro svou expanzi nezabírá novou plochu na zelené louce, ale rekonstruuje a inovuje stávající budovu. I proto pro svou investici získala podporu státu," uvedla Rudyšarová.

Převodovka půjde i do dalších modelů

Škoda bude vyrábět pro malý vůz novou převodku, která má zhruba o pětinu méně dílů, než v současnosti vyráběná převodovka. Ta končí nejen ve Škodovkách, ale také například ve Volkswagenu Polo.

"Nasazení počítáme nejprve do malého rodinného vozu s možností později umístit převodovku do dalších modelů naší značky a dalších malých vozů vyráběných v rámci koncernu Volkswagen. Zahájení výroby je plánováno na konec roku 2010," uvedl Reinhard Jung, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.

Mladoboleslavská motorárna patří momentálně k nejvíce vytíženým závodům v koncernu. Může za to zavedení šrotovného, které výrazně zvýšilo poptávku po motorech s nižším objemem. Právě ty v Mladé Boleslavi vyrábí.