Převodovky už v Mladé Boleslavi tamní motorárna vyrábí, do rozšíření závodu investuje dalších 1,5 miliardy korun. Výrobní kapacita dosáhne tisíce převodovek denně. Škoda Auto už zažádala o investiční pobídku vládní agenturu CzechInvest.
Mluvčí agentury CzechInvest Lucie Kocourková uvedla, že Škoda Auto na tento investiční projekt získala státní podporu v podobě částečné slevy na dani, kterou může firma po dosažení ziskovosti nové továrny čerpat maximálně pět roků. "Investice Škody Auto je o to cennější, že ji společnost oznamuje v době, kdy řada jiných firem spíše stagnuje," řekla agentuře ČTK pověřená generální ředitelka CzechInvestu Alexandra Rudyšarová.
Škoda Auto díky této investici podle Rudyšarové vytvoří nová pracovní místa určená především kvalifikovaným lidem s přinejmenším středoškolským vzděláním. "Navíc pro svou expanzi nezabírá novou plochu na zelené louce, ale rekonstruuje a inovuje stávající budovu. I proto pro svou investici získala podporu státu," uvedla Rudyšarová.
Převodovka půjde i do dalších modelů
Škoda bude vyrábět pro malý vůz novou převodku, která má zhruba o pětinu méně dílů, než v současnosti vyráběná převodovka. Ta končí nejen ve Škodovkách, ale také například ve Volkswagenu Polo.
"Nasazení počítáme nejprve do malého rodinného vozu s možností později umístit převodovku do dalších modelů naší značky a dalších malých vozů vyráběných v rámci koncernu Volkswagen. Zahájení výroby je plánováno na konec roku 2010," uvedl Reinhard Jung, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.
Mladoboleslavská motorárna patří momentálně k nejvíce vytíženým závodům v koncernu. Může za to zavedení šrotovného, které výrazně zvýšilo poptávku po motorech s nižším objemem. Právě ty v Mladé Boleslavi vyrábí.