Nyní připravuje model Yeti, jehož výrobu vloni získala navzdory volným kapacitám v jiných evropských továrnách Volkswagenu.
Firma teď svůj záměr předložila úřadům, které mají posoudit vliv stavby na životní prostředí EIA. Jedna z hal pro montáž a logistiku by se měla do května příštího roku rozrůst o 24 tisíc metrů čtverečních.
"Důvodem je další plánované zvýšení kapacity výroby na 850 vozů denně," uvedla v dokumentu Zuzana Kadlecová, která oznámení pro Škodu zpracovala.
Přistaví i část svařovny
Kvůli rozšiřování montáže musí firma přeložit zajížděcí dráhu pro auta a vybudovat nové cesty a zpevněné plochy. Bude přistavovat i část svařovny. Specializovaná kancelář v oznámení tvrdí, že dostavba nebude mít významnější vliv ani na obyvatele, ani na okolní prostředí.
Další výstavba v továrně přesto místní lidi zajímá. Mají totiž špatnou zkušenost z doby před sedmi lety, kdy automobilka budovala novou lakovnu a montáž pro superby. Tehdy si lidé stěžovali na hluk ze vzduchotechniky, který se továrně podařilo odstranit až po řadě měsíců.
Loňské měření hluku u domů ukázalo, že továrna dodržuje limity jen velmi těsně.
"Automobilka se snažila, postavili protihlukovou stěnu a zaměstnance proškolili, ale hluk je stejně slyšitelný," tvrdí obyvatel Kvasin, který odmítl zveřejnit jméno. Podle něj mají teď lidé problém i s mastnými skvrnami na oknech nebo na autech, které patrně vznikají špatným odlučováním látek v lakovně.
Kvasinská radnice se bude záměrem automobilky zabývat. "Výstavba se plánuje směrem od obce, takže horší než dnes to asi nebude. Možná vzroste doprava na našich silnicích," míní starosta Pavel Ulrich.
Z automobilky v Kvasinách vloni vyjelo téměř 70 tisíc roomsterů a přes 21 tisíc superbů. Letos v březnu tam zahájili výrobu vylepšené verze superbu. Závod zaměstnává přes 2 800 kmenových pracovníků, dalších více než 400 si najímá.