Informoval o tom mluvčí firmy Jaroslav Černý.
Nejvíce se zatím letos prodávala Škoda Octavia, kterou si koupilo 263 tisíc lidí. Vzrostly i prodeje Superbů a Fabií. Hlavně v prodeji Fabií se však pozitivně promítlo šrotovné v některých zemích. Po jeho vypršení se očekává výrazný pokles, firma již na několik dní výrobu Fabií přerušila a od příštího roku je bude vyrábět jen na dvě směny.
Nejsilnější trhem zůstává pro Škodovku Německo, kde prodala 145 tisíc aut. V jeden z klíčových trhů se však pro Škodovku mění Čína.
"Důležitým krokem v expanzi na tomto dynamickém trhu bylo představení modelu Superb v letošním srpnu. Překročení hranice 100 000 vozů je pro nás důležitým milníkem rozvoji značky Škoda v Číně a zároveň také motivací, abychom v tomto pozitivním vývoji nadále pokračovali," uvedl Reinhard Fleger, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje.
Škodovka během prvních devíti měsíců letošního roku vydělala 2,8 miliardy korun, což představuje meziroční pokles o 67,5 procenta. Rozdíl je 5,8 miliardy Kč. Tržby Škodě klesly o 13 procent na 137,6 miliardy Kč.