„Nejedná se o svolávací akci, ale o servisní kampaň,“ řekla mluvčí Škoda Auto Alžběta Šťastná. Svolávací akci podle ní automobilka vyhlašuje v případě, kdy je eventuální závada bezpečnostním rizikem pro osádku vozu. Servisní kampaň je vyhlášena tehdy, když možná závada neohrožuje cestující ve voze, dodala Šťastná. Oficiální stanovisko zveřejní podle ní firma v úterý.
Majitelé automobilů budou upozornění písemně nebo telefonicky, mohou se ale do servisního střediska dostavit i bez výzvy, uvedla ruská agentura. Úprava vozu je bezplatná a dobrovolná, konstatoval Rosstandard s tím, že jde o svolání vozů, jež definuje jako opatření s cílem ochrany zdraví a bezpečnosti spotřebitelů.
Zmíněných modelů bylo v uvedeném období v Rusku prodáno 43 151. Automobilka sdělila, že při servisní akci bude obnoveno programové vybavení bloku řízení převodovky. Důvodem je skutečnost, že řídící program možná nepracuje správně, což by mohlo vést k překročení přípustného tlaku v hydrosystému.
Ruský automobilový trh jako oběť slábnoucí ruské ekonomiky
Škoda Auto v loňském roce zvýšila prodej na ruském trhu o 0,7 procenta na 55 400 vozů. Celkový prodej automobilů v Rusku přitom loni podle údajů podnikatelského sdružení AEB klesl o 11 procent na 1,42 milionu vozů.
Ruský automobilový trh se stal obětí slábnoucí ruské ekonomiky, na kterou dolehly nízké ceny ropy a západní sankce uvalené na Rusko kvůli jeho postupu v ukrajinské krizi. Tempo propadu prodeje loni ale výrazně zpomalilo z předloňských 36 procent. Sdružení AEB navíc předpokládá, že letos už se prodej zvýší, a to o čtyři procenta na 1,48 milionu vozů.
Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 27 000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům celosvětově 1 127 700 aut, třetí rok po sobě přes milion vozů.