Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Škoda Superb Combi přijde na trh v listopadu, už se vyrábí

  5:44aktualizováno  5:44
Automobilka Škoda Auto začíná s výrobou dalšího nového modelu. V závodě v Kvasinách už montují nové vozy Superb Combi. Na trh se však dostanou až na podzim. V závěrečných fázích přípravy je také omlazení fabie. Novou podobu nejmenšího a v Česku nejprodávanějšího modelu Škody začne automobilka nabízet v březnu 2010.

Škoda Superb Combi | foto: Petr Siebert

"Zatím jsou ve výrobě ověřovací série," řekl zdroj blízký Škodě k dlouho očekávanému Superbu Combi. Naplno se má výroba rozjet v půlce listopadu. MF DNES získala kompletní plán náběhu výroby kombíku i předběžný na fabie. Termíny potvrdili nezávisle na sobě i někteří dodavatelé.

Automobilka termíny výroby tradičně nekomentuje. Už dříve však šéf Škody Auto Reinhard Jung uvedl, že nový kombík představí letos na podzim na autosalonu ve Frankfurtu. "Kombík bude ve Frankfurtu, ale to je jediné, co můžeme říct," řekl včera mluvčí automobilky Jaroslav Černý.

Manažeři Škody jsou s novou, dlouhou verzí superbu optimisté, dodavatelům oznámili, že počítají zhruba se 30 tisíci auty ročně. Takový je i plán na letošní výrobu superbu ve verzi sedan. 

Lidé, kteří už kombík od superbu viděli, mluví o novém voze podobně jako o nynější "krátké" variantě. Tedy jako o velmi příjemném překvapení.

Novému superbu se daří lépe než předchůdci

Loni představená nová verze limuzíny Superb je pro Škodu podstatně úspěšnější než její původní verze. Ještě v roce 2007, kdy v Kvasinách vyráběli předchůdce, činila roční produkce 21 559 aut.

Loni továrna vyrobila 21 428 vozů druhé generace, její produkce však začala v červnu. V prvních měsících byl tedy zájem o nejluxusnější škodovku dvojnásobný.

Podstatně větší úspěch superbu potvrzují i prodejci. "Nárůst prodejů je až čtyřnásobný. Oproti starému superbu zaznamenala tato škodovka velký technologický i designový skok," říká Radek Donner z NH Car.

A u dlouhé verze vidí ještě větší šance. "Můžou tím oslovit úplně nové zákazníky a přivést si tak novou klientelu," domnívá se prodejce.

I české prodejní statistiky ukazují, že superb je na trhu úspěšný. Za prvních pět měsíců prodala letos Škoda Auto u nás 1 202 superbů, loni za stejnou dobu to bylo jen 634 vozů.

Cena chystaného auta je zatím nejasná. Kombíky bývají většinou nejméně o padesát tisíc korun dražší – a podle této logiky by měla proto začínat lehce nad šesti sty tisíci korunami.

Škoda teď napíná všechny prodejní síly na uvedení nového terénního vozu Yeti. Ten dnes představí v domácí premiéře na brněnském Autosalonu. Řekne také konečně i prodejní cenu. Ta má podle informací MF DNES začínat pod 400 tisíci korunami.

První vozy by měly být k dodání začátkem července, dealeři mají prý dostat předváděcí auta o něco dříve, ale pouze ke statické prezentaci. Svézt se s nimi půjde až v prvním měsíci prázdnin. Sériová výroba začala už v květnu.

Škoda připravuje i omlazení momentálně nejúspěšnějšího modelu: Fabie. O podobě takzvaného face-liftu je už rozhodnuto, probíhají už i první zkoušky nových dílů. Omlazenou fabii ukáže Škoda poprvé příští rok v březnu a hned poté má jít do autosalonů.

Nový model začne vyrábět na konci roku také nošovická automobilka Hyundai, ale nový velkoprostorový model bude sjíždět z linky pod značkou sesterské automobilky Kia. Vůz automobilka ukázala v Ženevě pod označením n3.

"Výroba začne ve třetím čtvrtletí," řekl mluvčí automobilky Petr Vaněk. Později má naběhnout výroba podobného vozu se značkou Hyundai.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Tesco přestane ve Střední Evropě prodávat vejce z klecových chovů

Obchodní řetězec Tesco přestane do roku 2025 prodávat vejce z klecových chovů v zemích Střední Evropy. V Česku, Slovensku, Maďarsku a Polsku už bude řetězec...  celý článek

Majitel značky Favorit Richard Galovič.
Favorit má nového investora. Získal 70 milionů na vstup do zahraničí

Společnost Favorit Czechoslovakia, která se od roku 2011 snaží oprášit slávu luxusních jízdních kol, získala nového investora. Společnost C2H internetového...  celý článek

Pepa.cz přišel o doménu. Uvnitř firmy vřou mocenské boje, nově slevový portál...
Majitelé válčí o slevový portál. Mluví o vyvádění milionů na bílého koně

Slevový portál Pepa s ročním obratem 300 milionů korun hasí vážné problémy. Kvůli neshodám s jedním z jednatelů přišel o doménu a tím i o značku. Spolumajitel...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.