Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Plzeňská Škodovka expanduje na východ. Bude vyvíjet spolu s Malajsijci

  15:10aktualizováno  15:10
Škoda Transportation a malajsijská firma Scomi Engineering Bhd podepsaly smlouvu o spolupráci na společném vývoji vozidel pro MHD a lehkých kolejových vozů. Škoda tak chce více proniknout do zemí ASEAN, Brazílie a Indie, kde má Scomi silnou pozici. Partnerství umožní oběma společnostem nabízet vozy a služby po celém světě.

Škodě Transportation v loňském roce vzrostl čistý zisk meziročně o 30 procent na 2,27 miliardy korun. | foto: Škoda Transportation

„Jsme přesvědčeni, že spolupráce dovolí firmě Scomi podílet se ve větší míře na dopravních projektech. Technické a manažerské zkušenosti obou firem posílí pozici na světovém trhu a rozšíří nabídku dopravních řešení,“ řekl generální ředitel Scomi Engineering Kanesan Veluppillai. Podle Tomáše Krska, šéfa představenstva Škody Transportation, pronikla už v minulosti plzeňská skupina na asijské trhy, například do Číny a Jižní Koreje. „Doufáme, že za pomoci silného partnera, jakým Scomi je, budeme nadále růst na globálním trhu,“ doplnil.

Česká expanze na východ

Scomi může Škodě pomoci proniknout do zemí ASEAN (Sdružení národů jihovýchodní Asie), Brazílie a Indie, kde má již silnou pozici. V případě, že spolupráce na těchto trzích bude úspěšná, bude moci Scomi kooperovat se Škodou na dodávkách ve střední Evropě.

Kromě toho podepsala Scomi smlouvu o výhradním zastoupení také se Škodou Electric, dceřinou firmou Škody Transportation. Scomi má výhradní právo na distribuci a prodej výrobků Škody Electric v Brazílii a zemích ASEAN. Podle smlouvy budou nabízeny například kompletní trakční vybavení pro kolejová vozidla a nové výrobky vzniklé ze společného vývoje a servis.

„Nyní vyrábíme autobusy pouze s dieselovým a benzinovým pohonem. Podle smlouvy budeme moci rozšířit výrobu také o autobusy s elektrickým a hybridním pohonem. Naše kolejová vozidla budou moci navíc využívat kompletní trakční výzbroj a motory ze Škody Electric. Tím budeme moci pokrýt na našich trzích stále se zvyšující poptávku po řešeních, která jsou šetrnější k životnímu prostředí,“ řekl Veluppillai.

Z Bombaje do Kuala Lumpuru

Scomi Engineering je předním dodavatelem systémů hromadné dopravy, zejména autobusů, železničních vagonů nebo jednokolejných vozidel. Společnost zabezpečuje provoz a údržbu první etapy jednokolejné dráhy v indické Bombaji. Nyní se pracuje na druhé etapě s předpokládaným dokončením v roce 2016. V Kuala Lumpuru, hlavním městě Malajsie, jsou v provozu čtyřvozové vlaky a v Brazílii se brzy budou realizovat tři projekty, které jsou ve fázi dokončování projektové přípravy.

Škodě Transportation v loňském roce vzrostl čistý zisk meziročně o 30 procent na 2,27 miliardy korun. Největší výrobce vlaků, lokomotiv, tramvají, trolejbusů a vozů metra ve střední a východní Evropě utržil loni 16,4 miliardy korun, což je proti roku 2013 zhruba o 12 procent více. Podíl exportu přitom dosáhl 67 procent. Vozy ze Škody Transportation jezdí kromě ČR také v Turecku, USA, Polsku, Rusku, Itálii nebo v Číně.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.