Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Číňané finišují s nákupem Škody Transportation, tvrdí deník

  9:47aktualizováno  9:47
Prodej Škody Transportation čínské společnosti China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC) je na spadnutí. Smlouva by se mohla podepsat během dalších dvou měsíců, informují Lidové noviny. Podle zákulisních informací je cena za výrobce vlaků, trolejbusů, autobusů a tramvají zhruba třicet miliard korun.

Trolejbusy jsou zevnitř doslova vycpané různými kabely. | foto: Ladislav Němec, MAFRA

„Jednání finišují. Vypadá to, že by k podpisu mohlo dojít do dvou měsíců, možná už v červnu,“ sdělil Lidovým novinám zdroj, který má o transakci přímé informace.

Pravděpodobným termínem je však také datum 18. července, kdy se na Pražském hradě koná česko-čínské investiční fórum. Hradní mluvčí o tomto datu hovořil právě v souvislosti se schválením připravovaných projektů. Čínská investice do Škody Transportation figuruje na hradním seznamu chystaných projektů v rámci iniciativy One Belt, One Road (nová Hedvábná stezka).

Svůj zájem o plzeňskou škodovku Číňané oficiálně přiznali před koncem roku (psali jsme zde). Má jít o jednu z největších čínských zakázek v České republice v posledních letech.

Fotogalerie

Škoda Transportation, pod níž spadá čtrnáct firem, dodává dopravní prostředky do řady světových metropolí, například v Turecku, Finsku, na Slovensku nebo v Německu. Koncern CRRC, do něhož se má začlenit, zaměstnává ve světě na 187 tisíc lidí a je světovou jedničkou ve výrobě kolejové techniky.

List připomněl, že pro čínského obra bude plzeňské sousto poměrně malé, je však především vstupenkou na evropský trh, kde má Škoda Transportation potřebná povolení a zároveň disponuje zajímavým know-how.

Škoda Transportation je jednou z nejvlivnějších firem v tuzemsku. V posedních letech se jí daří zejména díky exportním zakázkám na tramvaje a trolejbusy. Patří kyperské společnosti Ceil, za kterou stojí několik Čechů. Vlastníky jsou i podnikatelé nepravomocně odsouzení švýcarským soudem, kteří figurovali v kauze vytunelování Mostecké uhelné společnosti.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.