Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda vyzvala České dráhy k doplacení milionů, chce se ale dohodnout

  13:53aktualizováno  13:53
Firma Škoda Transportation vyzvala České dráhy k doplacení 760 milionů korun za prohranou arbitráž týkající se zpožděné dodávky dvaceti lokomotiv. Zároveň jim ale nabídla finanční ústupky. Jejich výši nespecifikovala, doufá ale, že dojde k úspěšné domluvě.

Lokomotiva Škoda 380. | foto: Škoda Transportation

České dráhy už výrobci zaplatily první část peněz, 468 milionů korun, z celkových 1,2 miliardy korun.

„Vzhledem k tomu, že si Českých drah vážíme jako našeho dobrého zákazníka, jsme ochotni nabídnout Českým drahám výrazné finanční ústupky z ceny, kterou určil arbitrážní soud,“ uvedl v tiskové zprávě ředitel Škody Tomáš Ignačák.

Podle Českých drah poslala Škoda vedení dopravce celkem dva dopisy. V prvním, který ČD obdržely ve čtvrtek, dopravce vyzvala k vyplacení zbývajících peněz do měsíce.

Ve druhém pak Škoda nabídla zmíněnou slevu a splátkový kalendář, pokud dopravce na doplatek přistoupí. České dráhy ale už dříve uvedly, že s výsledkem arbitráže nesouhlasí a postup rozhodce napadly u soudu.

„To jsme museli udělat, abychom splnili všechny podmínky vyplývající z výsledků arbitrážního řízení, tak, že jsme poslali Českým drahám dopis, ve kterém jsme vyzvali společnost České dráhy k doplacení zbylé částky kupní ceny,“ uvedla mluvčí Škody Lubomíra Černá.

Jinou variantu představenstvo Škody podle ní ani nemělo, aby splnilo podmínku jednání s péčí řádného hospodáře.

České dráhy si u Škody Transportation objednaly 20 třísystémových lokomotiv řady 380 za zhruba 2,5 miliardy korun. Lokomotivy měl železniční dopravce převzít v roce 2009, první stroje ale dostal až v roce 2013.

Škoda se na arbitrážní soud obrátila s požadavkem doplatku kupní ceny, kterou jim dopravce nezaplatil, dráhy se naopak dožadovaly zhruba miliardy korun pokuty za pozdní dodávku strojů. Tu Škoda Transportation obhajuje změnou předpisů v průběhu vývoje lokomotiv, kvůli které bylo nutné rozpracované stroje kompletně předělat.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.