Více než dvě z deseti aut vyrobených ve Škodovce zamíří na čínský trh. Letos Čína koupila bezmála 69 tisíc vozů, což je 22,4 procenta celkových prodejů Škodovky. Od ledna do května Škoda Auto prodala přes 307 tisíc automobilů.
Zájem o škodovky je o 16 procent vyšší než loni, kdy začalo poptávku táhnout šrotovné, zavedené v některých zemích, mimo jiné sousedním Německu. Zájem hlavní exportní země nicméně spadl. "V Německu odbyt z důvodu poklesu trhu po doznění efektu ekologické prémie klesl o 36 %," řekl mluvčí Škody Auto Jaroslav Černý.
Rekordní květnový výsledek prodejů Škodovky je o deset procent lepší než loni. Škodovky letos více nakupují i Češi, prodeje na zdejším trhu se zlepšily o 21 procent (24 700 aut). Kromě Číny rostla firma i v Indii a Rusku.
Nejprodávanější škodovkou byla v květnu Octavia, největší růst má ale terénní vůz Yeti (+ 500 %) a dvojnásobný zájem byl i o Škodu Superb.