Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda potvrdila vývoj nového auta, v Číně chce zdvojnásobit výrobu

  1:16aktualizováno  1:16
Expanze automobilky Škoda Auto do segmentu SUV vozů pokračuje. Firma poprvé oficiálně potvrdila, že začne prodávat velké SUV i jako kupé.

Koncept Škoda VisionS při své premiéře na ženevském autosalonu | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

„V rámci ofenzivy v segmentu SUV již vyvíjíme další karosářskou variantu velkého SUV,“ uvedla automobilka v tiskové zprávě ke svému kapitálovému vstupu do čínsko-německé automobilky SAIC Volkswagen Automotive Company Limited. Mluvčí Škody Auto Jozef Baláž potvrdil, že půjde o verzi kupé, tedy vůz podobný například BMW X6 nebo Mercedesu GLE.

O velkém terénním kupé informoval už v lednu iDNES.cz (více čtěte zde), teď poprvé automobilka potvrdila jeho vývoj. Nový vůz se vyvíjí zatím pro čínský trh, stejně jako menší vůz kategorie CUV (Cross Over Utility Vehicle), což je auto do lehkého terénu.

Fotogalerie

Invaze modelů SUV nejprve pro čínský trh má svůj důvod: tento segment celosvětově nejvíce roste a Čína je největším odbytištěm škodovek. Firma ve středu oznámila podpis dohody, podle které ve společném podniku SAIC a Volkswagenu koupí část podílu německého koncernu. Součástí dohody je investice ve výši zhruba dvou miliard eur, prezident Miloš Zeman v pondělí mluvil o 60 miliardách korun. Vstup musí schválit ještě čínské úřady.

V objemu investic jsou zahrnuty podle automobilky i „výdaje na perspektivní koncepty elektrických pohonů, konektivitu vozů značky Škoda a digitalizaci individuální mobility“.

„Uzavřenou dohodou posilujeme přítomnost značky na čínském trhu,“ řekl šéf automobilky Bernhard Maier.

Škoda loni prodala v Číně 282 tisíc vozů, Maier plánuje do roku 2020 zdvojnásobení jejich počtu. Kapitálovou účastí ve výrobci aut chce získat i větší vliv na prodeje své značky. Dosud má prodej na starosti Shanghai Volkswagen, který platí automobilce licenční poplatek za každý vyrobený vůz.

Škoda v Číně prodává aktuálně šest modelových řád, chybí jen model Citigo. Auta pro Čínu se vzhledem částečně liší od evropských, největší rozdíl je u modelu Yeti, který má o šest centimetrů delší rozvor. Škodovky se vyrábí na celkem čtyřech místech v Číně.

Autor:
Článek se mi líbí






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.