Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Majitelé škodovek na speciálním webu zjistí, zda se jich týká skandál VW

  10:42aktualizováno  10:42
Automobilka Škoda Auto spustila web, kde si mohou majitelé podle VIN kódu zjistit, zda se jejich naftového vozu týká problém s obcházením měření emisí. Dotaz mohou vznést i na bezplatnou infolinku 800 600 000, informovali zástupci Škody.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Ondřej Littera, MAFRA

Auta lze prověřit na speciálním webu i klasických internetových stránkách Škody v levém menu pod záložkou „Ověření softwaru naftových motorů“. Bude-li se problém týkat zadaného vozidla, nabídne stránka zákazníkovi možnost kontaktování smluvního partnera Škody nebo infolinky.

S řešením problému pro majitele dotčených aut má automobilka přijít během října. Z mateřského koncernu již uniklo, že ve hře je několik možností řešení. Ty spočívají v aktualizaci špatného softwaru nebo zabudování většího katalyzátoru. V krajním případě by ale výrobce mohl měnit celý vůz.

Analytici: Skandál táhne Volkswagen k zemi, ztratí desítky miliard

Společnost již dříve oznámila, že problematický dieselový motor koncernu VW s typovým označením EA 189 namontovala do 1,2 milionu vozů. Jde o tří a čtyřválcové motory se zdvihovými objemy 1,2, 1,6 a 2,0 litru s emisní normou Euro 5.

Dodávala je do modelu Fabia II (v letech 2009 až 2014), Roomster (2009 až 2015), Rapid (2011 až 2015), Yeti (2009 až 2015), Octavia II (2009 až 2013) a Superb II (2009 až 2013). Do stávajících modelů v Evropě již Škody tyto motory nemontuje.

Volkswagen zvažuje softwarové úpravy i výměnu automobilů

Agentura Bloomberg s odvoláním na zdroje obeznámené s plány Volkswagenu v úterý informovala, že automobilka zvažuje různá řešení problému s naftovými vozy. A to od jednoduché softwarové úpravy až po výměnu automobilu.

Aféra dieselgate

Automobilka přiznala, že do zhruba 11 milionů aut po celém světě instalovala software umožňující manipulovat s testy emisí. Výměna vozů podle zdrojů představuje nejextrémnější variantu řešení, mezi další možnosti prý patří například instalace většího katalyzátoru.

Náklady na jeden automobil by se v závislosti na zvolené variantě mohly podle jednoho ze zdrojů pohybovat od pouhých 20 eur až po 10 000 eur (zhruba 500 až 270 000 korun). To by v případě 11 milionů vozů odpovídalo nákladům v rozsahu od 220 milionů do 110 miliard eur (šest miliard až tři biliony korun).

Volkswagen má podle agentury Bloomberg do středy představit řešení německým úřadům. Zdroje nicméně upozorňují, že postup Volkswagenu se může v jednotlivých zemích lišit.

Skandál vypukl 18. září, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující spuštěním speciálního režimu snižovat jinak nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Podle odborníků mají USA přísnější emisní normy a v Evropě by tyto vozy i bez speciálního režimu normálně homologačním testem prošly.

Experti iDNES.cz shrnuli kauzu Volkswagenu:

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.