"Výroba postupně nabíhala od jara, v prodejní síti jsou ještě dosud hlavně auta dovezená z Česka,“ uvedl šéf Volkswagen Group Rus Martin Jahn. Rusko patří pro Škodu mezi nejvíce rostoucí trhy.
Ještě letos se má v Kaluze rozjet výroba vozů Fabia Combi. Fabie se montují před cestou do Ruska v Mladé Boleslavi, kde se částečně rozloží na menší díly. Tento systém se jmenuje SKD (Semi Knock Down). Pro Škodu je takový systém výhodnější kvůli ruskému clu, které je při dovozu zkompletovaných aut vyšší (25 procent), než když se automobil doveze po dílech.
Do Ruska je levnější vyvážet po dílech
Dosud fabie v Rusku stojí 309 tisíc rublů (208 tisíc korun). Firma příští týden na moskevském autosalonu oznámí zlevnění o deset tisíc rublů, tedy o 6750 korun u základního nejlevnějšího modelu.
Od příštího roku bude fabie mít ještě více ruské práce než dosud. Vozy se tam začnou vozit v systému CKD (Complete Knock Down), v Kaluze se budou například lakovat karoserie.
V Kaluze se dosud montovaly jen octavie. Podle Jahna automobilka neuvažuje o tom, že by se v Rusku montoval i superb nebo roomster.
Škoda loni zvýšila své prodeje v Rusku o devadesát procent, podle Jahna by měly prodeje stoupnout letos přes hranici padesáti tisíc vozů. Fabií letos zatím automobilka v Rusku prodala 4 375.