Superb prošel výraznou proměnou designu, velikostně se od svého předchůdce příliš neliší. Škoda do něj nabídne i motor o obsahu 3,6 litru – tak silný zatím do žádného svého modelu nemontovala. Cenu zatím do ženevského autosalonu na začátku března tají.
Kdysi dominantní postavení mladoboleslavské automobilky na českém trhu s osobními auty je minulostí. Škoda Auto loni pokračovala v propadu svého podílu, který poprvé klesl pod čtyřicet procent. I tak jsou škodovky bezkonkurenčně nejprodávanějšími auty v Česku.
Loni jich lidé koupili ve všech kategoriích 64 tisíc, to je každé třetí nově prodané auto. Pro Škodu to znamená zhruba desetinu veškeré její produkce. Zbytek jde na export.
"Je zákonité, že její podíl klesá a dál ještě bude klesat. Nabídka aut je u nás extrémní a je to logický vývoj trhu. Všichni přece také nenosíme stejné kabáty," vysvětluje pád podílu tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl. Sám odhaduje, že podíl Škody klesne na třicet procent.
Mladoboleslavské automobilce loni stoupl na českém trhu prodej o procento, ale její podíl klesl, protože celý trh rostl o více než desetinu.
Mluvčí Evžen Krauskopf to vysvětluje náběhem nové fabie, nejprodávanějším autem u nás. Kvůli novému modelu chvíli stála výroba toho starého a část zákazníků si raději počkala rovnou na novinku.
V žebříčku nejúspěšnějších dovozců došlo loni ke změně, Renaulta na čele vystřídal Ford.