Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Čína vydělává Škodě čím dál víc, poprvé jí přišly i dividendy

  1:00aktualizováno  1:00
Škoda Auto začíná čím dál víc profitovat ze svého působení na čínském trhu. Z každého auta tu má sice v průměru stále o polovinu méně než v Evropě, jen z licenčních poplatků z továren, které v Číně škodovky vyrábějí, ale měla firma loni 3,385 miliardy korun. Podle výroční zprávy za loňský rok tak firmě z Číny přišlo nejvíc peněz v historii.

Výroba octavií v čínském Ningbo nedaleko Šanghaje. Zbrusu nová továrna otevřela na podzim roku 2013. Patří společnému podniku (joint-venture) SAIC-Volkswagen, vyrábí dnes ale výhradně octavie a superby. | foto: Škoda Auto

Novinkou v příjmech z Číny jsou peníze z dividendy z firmy SAIC. V tamější automobilce, kterou má Volkswagen společně s čínskými partnery, loni Škoda Auto získala jednoprocentní podíl za devět miliard korun. Loni už získala dividendy za svoji kapitálovou účast ve výši 897 milionů korun.

Z každého auta v Číně získá Škoda Auto kolem deseti tisíc korun, což v porovnání s jinými trhy představuje sotva polovinu. Přesto je Čína pro Škodu mimořádně důležitá: pomáhá rozložit náklady na vývoj nových aut.

Škoda v Číně
rok počet prodaných vozůvýnosy z licenčních poplatků (mld. Kč)
2016 317 088 3,385
2015 281 707 2,432
2014281 4122,123
2013226 9712,352
2012235 6741,917
2011220 0891,265

Zdroj: Škoda Auto

Škodě loni v Číně rostl odbyt rychleji než celkové prodeje, meziročně posílily prodeje o dvanáct procent. V Číně už představuje automobilka jako první některé modely, poprvé například ukáže svůj koncept elektromobilu na nadcházejícím autosalonu v Šanghaji.

Automobilka počítá v Číně s velkým růstem: během dalších tří let tu chce zdvojnásobit své prodeje. Potenciál v růstu vidí hlavně v SUV modelech. Kodiaq se v Číně bude vyrábět v mírně odlišné verzi od evropské, navíc pro Čínu automobilka vyvíjí ještě menší vůz kategorie Crossover Utility Vehicle (CUV).

V Číně se prodává už celkem sedm různých modelů, s výjimkou modelu Citigo kompletní modelová nabídka. Škodovky se vyrábějí v pěti různých závodech, letos tu začne i výroba Kodiaqu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jana Escher a Pavel Přibiš a půjčovny jachet Boataround.
Plachetnice i nafukovací člun. Československý startup půjčuje lodě on-line

Letní dovolená na jachtě není ani zdaleka výstřelek nejbohatšího jednoho procenta populace, tvrdí československá dvojice podnikatelů Jana Escher a Pavel...  celý článek

V newyorském obchodě Amazon Go nelze platit hotově. Členové klubu platí pomocí...
Amazon pokračuje v nákupní jízdě, převezme velký řetězec s potravinami

Největší světový internetový prodejce Amazon se dohodl na převzetí řetězce obchodů s potravinami Whole Foods Market, zaplatí za něj zhruba 13,7 miliardy dolarů...  celý článek

(ilustrační snímek)
Veolia má ze severočeských vodáren odejít jen naoko, zisky bude mít dál

Čtvrtek je klíčový den pro budoucnost vodáren na severu Čech. Města a obce Libereckého a Ústeckého kraje budou rozhodovat o odkupu nadpolovičního podílu ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.