Škodě Auto vzrostl silně odbyt

- Škoda Auto prodala za první dva měsíce ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 16,8 procenta více automobilů, celkem to představuje 57 766 vozů. V západní Evropě vzrostl prodej o 21,5 procenta (31 742 vozů), v Česku dokonce o 30,5 procenta (10 844 vozů). Každý druhý osobní automobil který se v České republice prodá tak pochází z mladoboleslavské továrny. Nejprodávanějším typem zůstává nadále Felicia, kterou si pořídilo skoro 21 tisíc zákazníků.

Oblíbenost tohoto modelu potvrzuje fakt, že je to bezmála stejně vysoký počet prodejů jako v témže období před rokem (o 2 procenta méně).

Důkazem je i meziročně vyšší prodej Felicie Combi, který stoupl o 3 procenta na 7 tisíc vozů a u užitkového verze Pick-up dokonce o 15 procent na 2 861 vozů.

O 11 procent na 13,5 tisíce vozů se zvýšil prodej modelů Octavia, přičemž Octavia Combi zaznamenala meziroční přírůstek dokonce o 50 procent na 9,5 tisíce vozů.

Provedení kombi v modelové řadě Octavia se na prodejích v západní Evropě podílí 60 procenty. Podle zákaznických průzkumů je první motivací ke koupi Octavie Combi její zdařilý a elegantní design a teprve na druhém místě poměr mezi cenou a užitnou hodnotou.

Nejnovějšího modelu Fabia, by mladoboleslavská automobilka chtěla letos prodat 140 tisíc kusů.

Největším exportním trhem zůstává nadále Německo, kde se v lednu a únoru prodalo 9.663 vozů (tj. meziročně o 39 procent více). Tržní podíl české značky se ve sledovaném období zvýšil na 1,87 procenta (před rokem 1,25 procenta).

Ve Velké Británii vzrostly prodeje do konce února na 2 946 vozů (o 31,8 procent), v Rakousku na 2 763 vozů (+19,1 procenta), ve Španělsku na 2 234 (o 27,3 procenta) a ve Francii na 1 874 automobilů (+ 10,3 procenta).

Podstatný vzestup prodeje vozů Škoda vykázaly také trhy v Řecku (+100 procent na 475 vozů), Holandsku (+76 procent na 873 vozů) a v Irsku (+54 procent na 1 222 vozů).

Ve střední Evropě zaznamenal celkový pokles polský trh, kde Škoda Auto letos zatím prodala 5.813 vozů (meziročně –16,5 procenta). Stagnuje také trh na Slovensku, kde si vůz Škoda zakoupilo do konce února 3 729 zákazníků (-2,4 procenta), ale tržní podíl stoupl již na 56,5 procenta.

Další středoevropské trhy zaznamenaly růst: Maďarsko o 41,3 procenta na 862, Slovinsko o 16,9 procenta na 649, Chorvatsko o 31,4 procenta na 586 a Bosna o 90 procent na 209 vozů.

Škoda Felicia, zatím nejoblíbenější auto za dobu spolupráce VW a Škody.