Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škodě klesají prodeje tři měsíce v řadě. Dolů jde už i v Německu

  16:29aktualizováno  16:29
Klíčové odbytiště nových škodovek začíná klesat. Prodeje Škody Auto na západoevropských trzích nabraly po letech růstu klesající tendenci. Největší pokles zažilo v říjnu především Německo, které je pro automobilku druhým největším trhem. Automobilce se naopak dařilo v Asii.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto:  František Vlček, MAFRA

Automobilka ve své zprávě za říjen uvedla, že dodávky zákazníkům v Německu zůstaly na stejné úrovni jako loni. Automobilky za dodávky ale považují často jen to, že se auta přivezou do autosalonů. Skutečně registrovaných nových škodovek za říjen ubylo v meziročním srovnání přes třináct procent, jak ukazují statistiky německého registru vozidel.

Největší pád zažila Škoda s prodeji Rapidů (přehled registrace nových aut podle značek najdete zde). Škoda ale zůstává v Německu stále nejprodávanější zahraniční značkou. Celkové registrace nových aut v Německu za říjen ještě rostly.

Firma hlásí v celkových světových prodejích pokles už třetí měsíc v řadě, za říjen klesly prodeje o 2,7 procent. „K poklesům prodejů docházelo zejména v důsledku složité situace na ruském a východoevropském trhu,“ uvedla firma v tiskové zprávě.

Dodavatelé automobilky zatím zůstávají klidní, výkyvy nejsou ještě příliš velké. „Kdyby šlo o propady o více než deset procent, řešili bychom to. Pokud jsme v řádu jednotek, jsme ještě v klidu,“ řekl jeden z dodavatelů.

„Říjnové registrace v Německu ovlivnilo zejména ukončení prodeje a registrací modelu Roomster, ve srovnání s říjnem 2014 to představuje rozdíl více než 1000 vozů. Škoda v Německu se však soustřeďuje především na kumulativní výsledek za celý rok 2015. Do konce října bylo registrováno meziročně o více než 4 000 vozů více. Předpokládáme, že za celý rok 2015 dojde k výraznému nárůstu registrací ve srovnání s rokem 2014,“ uvedl pro iDNES.cz Tomáš Kubík z tiskového odboru Škody.

Západoevropský trh je pro automobilku nejdůležitější. Firmě se tam dlouhodobě daří prodávat vozy s nejvyšší průměrnou cenou. Za říjen celý region u Škody klesl o 1,9 procent, firma zaznamenala ale růst například ve Francii či Španělsku.

V Česku se prodá víc škodovek než v Rusku

Čím dál větším problémem je pro automobilku Rusko, kde v meziročním srovnání zaznamenalo v říjnu pokles o třetinu. V absolutních počtech prodává Škoda už více aut například na českém trhu než v Rusku. To přitom mělo být jedním z pilířů velkého růstu v příštích letech.

Říjen přinesl mírný růst prodejů o tři procenta v Číně, která je největším trhem Škody Auto, firmě se daří růst i na jiných relativně netradičních trzích - v Izraeli prodeje stouply o 52,7 procent, na Tchaj-wanu o pětinu. Nahoru už jdou i prodeje v Indii.

V meziročním porovnání letos nejvíce rostou modely Fabia a Superb. Jde ale částečně o statistickou hříčku: Fabia loni touto dobou teprve nabíhala, Superb v té době končil, a prodeje tak byly nízké. Čím dál hlouběji klesají prodeje modelu Rapid, za říjen meziročně ztratil třetinu. Díky poklesu prodejů se ale pro zákazníky zkracují čekací doby na některé modely.

„Se svou atraktivní modelovou paletou dosáhla Škoda v říjnu i přes obtížné podmínky na některých trzích dobrých prodejních výsledků,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti zodpovědný za oblast prodeje a marketingu.

Autor:
Článek se mi líbí


Témata: Škoda Auto




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.