Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Škodě pomohou vyrábět Slováci z Volkswagenu

  16:32aktualizováno  16:32
Mladoboleslavská automobilka zaměstná dočasně zaměstnance z bratislavského závodu koncernu Volkswagen. První dělníci dorazí do Mladé Boleslavi už v neděli.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Ondřej Littera, MAFRA

"Jde u využití koncernových kapacit. Nebudeme tak muset díky tomu využívat často nekvalifikovaný agenturní personál," uvedl mluvčí Škody Auto Jaroslav Černý.

Škoda si tím vyřeší problém s nedostatkem lidí na výrobu vozů. Bratislavský závod, který se zaměřuje hlavně na větší a luxusní vozy, naopak nemá dostatek zakázek a musí výrobu zastavovat.

Podle Černého z Bratislavy dorazí 200 Slováků, půjdou pracovat především na výrobu převodovek a na montáž. Poptávka po Škodovkách letos prudce stoupla po zavedení šrotovného na některých trzích, především v Německu.

Automobilka nestíhá vyrábět, na fabie se běžně čeká přes dva měsíce. Firma proto zvažuje výrobu o sobotách, jednou z variant je i přesun části výroby fabií do Vrchlabí.

Škoda pomáhá vytěžovat bratislavský závod i jinak: přes rok se tam montuje i část octavií. Výroba v Bratislavě je ale dražší než v českých závodech.

Přesuny lidí mezi závody v koncernech nejsou neobvyklé. Podobně pracuje několik desítek Poláků z motorárny Toyoty v kolínské automobilce TPCA.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.