Druhým nejsilnějším trhem, kam největší česká firma vyváží, je Čína, kde nedávno škodovka přesáhla v prodejích sto tisíc.
Nejprodávanějším modelem značky byla v listopadu poslední generace Škody Octavia s 20 911 vozy. Je to o sedmnáct procent více než loni, na druhou stranu ale už loni byl automobilový trh zasažen krizí. Fabií se v listopadu prodalo přes 19 tisíc (+23,2 procenta).
Nejvíce aut dodala škodovka zákazníkům v západní Evropě, necelou polovinu z nich do Německa.
"Úspěchy sklízí společnost Škoda Auto také na trzích v zámoří. V Číně prodala automobilka za měsíc listopad 11 186 vozů," uvedl mluvčí automobilky Jaroslav Černý. Meziročně je to nárůst o 172,8 %. Škoda Auto expanduje také v Indii, kde prodeje stouply asi o 70 procent.
V Česku se prodalo v listopadu 5 403, o desetinu více než loni.
Škodovka během prvních devíti měsíců letošního roku vydělala 2,8 miliardy korun, což představuje meziroční pokles o 67,5 procenta. Rozdíl je 5,8 miliardy Kč. Tržby Škodě klesly o 13 procent na 137,6 miliardy Kč.