"Na prodejních výsledcích je znát, že se trhy západní Evropy vzpamatovávají z ekonomické recese. Výjimkou je Německo, kde proti loňsku došlo v prvním čtvrtletí k poklesu automobilového trhu téměř o čtvrtinu," komentoval to člen představenstva Reinhard Fleger.
Za růst objednávek vděčí Škodovka především Číně, kde se počet dodaných automobilů zvedl o 122 procent na 42,7 tisíce. V Evropě firma rostla o 13 procent, a to zejména díky větší poptávce v Česku. Nejvíce se dařilo modelu Superb, který se prodával o 119 procent lépe, o třetinu si polepšila i Octavia.
"Navzdory nadále panující nejistotě na světových trzích očekáváme i pro zbytek roku nárůst počtu dodávek oproti roku 2009," dodal Fleger.
Škodovka se chystá na další expanzi na ruském trhu. Letos by chtěla dosáhnout tříprocentního podílu na tomto trhu, který měl v době před krizí ambici stát se největším odbytištěm automobilů v Evropě.
"Krize postihla ruský trh velmi silně. Prodeje klesly o 50 procent, skoro nejvíce na světě. Propad pokračoval i v prvním čtvrtletí 2010," řekl agentuře ČTK Martin Jahn, který má na starosti prodej koncernových vozů v Rusku.