Hlavním odbytištěm automobilky zůstává západní Evropa, kde se v dubnu meziročně zvýšil prodej o 28,2 procenta na 18.083 vozů a od začátku roku kumulativně o 15,7 procenta na 65.984 automobilů.
Nejvíce vozů vyvezla Škoda Auto do Německa. Meziroční růst prodeje se tam v dubnu zvýšil o 57,7 procenta na 5127 vozů a od začátku roku o 38,9 procenta na 18.036 automobilů.
"Bezmála na dvojnásobek vzrostly v dubnu ve srovnání s týmž loňským měsícem prodeje ve Francii (1148 vozů, 97,9 procenta), ve Španělsku (1002 vozů, 93,1 procenta) a ve Velké Británii o 76,1 procenta na 2300 automobilů," doplnil Smutný. S dubnovým prodejem 1858 vozů (růst o 16,6 procenta) získala Škoda Auto ve Švédsku tržní podíl 6,3 procenta.
S výjimkou České republiky zaznamenala stoupající prodej mladoboleslavská automobilka s 29.781 prodanými vozy i ve střední Evropě, a to o 38,5 procenta. Po Německu bylo druhým nejlepším exportním trhem Polsko, kde se za první čtyři měsíce prodalo 14.862 vozů, což je zvýšení o 47,3 procenta. Následovalo Slovensko s 10.684 prodanými vozy (29,7 procenta) a navzdory menším objemům vzrostl od ledna do dubna také prodej ve Slovinsku (52,5 procenta na 1667 vozů) a v Maďarsku (o 43,9 procenta na 1629 vozů).
Válečný konflikt zastavil v dubnu prodej v Jugoslávii a Makedonii. "Očekáváme rovněž negativní dopad vojenské konfrontace na další země regionu v objemu několika tisíc vozů," řekl Smutný. Do Ruska prodala Škoda Auto v důsledku hospodářské a finanční
krize od ledna do dubna letošního roku jen 752 vozů, to je meziročně 72,1 procenta méně.