Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Mise Afrika. Škodovka začala vyrábět auta v alžírském městě Relizane

  19:54aktualizováno  19:54
Automobilka Škoda Auto začala nedaleko města Relizane na severu Alžírska vyrábět Octavie. Nová továrna Volkswagenu a alžírské firmy Sovac byla slavnostně otevřena ve čtvrtek. Auta se v ní ale montuji už od května.

Automobilka Škoda Auto 27. července oficiálně zahájila výrobu modelu Octavia ve městě Relizane v Alžírsku. | foto: ČTK

Kromě Octavií se zde vyrábějí Seaty Ibiza a Volkswageny Golf a Caddy.

Mladoboleslavská automobilka tak chce posílit pozici na africkém trhu a hlavně se zbavit vysokých cel, které alžírská vláda na dovoz aut uvalila. Nová fabrika, která leží 280 kilometrů od hlavního města Alžíru, se začala stavět v listopadu loňského roku. Výroba jede na čtyřech montážních linkách. První auta z nich sjela v květnu. Denně jich tu dokončí na dvě stovky.

Fotogalerie

„Do konce letošního roku plánujeme v Relizane vyrobit přibližně 2 200 Octavií. V roce 2018 tady začneme montovat i Fabie. Příští rok bychom tak rádi dodělali asi pět a půl tisíce škodovek,“ řekl na slavnostním​ otevření továrny šéf výroby společnosti Sovac Jiří Nosek.

Celkem se podle něj letos v celé továrně vyrobí asi 17 tisíc aut všech čtyř modelů.

Kapacita továrny je asi 40 tisíc aut. Práci zde našlo 550 místních lidi, v delším časovém horizontu by mělo vzniknout až 1 800 pracovních míst. Další místa vznikají v dodavatelských a logistických firmách, které se na fabriku napojují. Na výrobu dohlížejí experti všech tří značek koncernu.

„Před zahájením sériové výroby jsme do Afriky vyslali odborné týmy. Specialisté Škody a dalších koncernových značek školili zaměstnance nového montážního závodu v oblastech výroby, logistiky a řízení kvality. Alžírští vedoucí prošli několikaměsíčním kvalifikačním programem. Také Škoda Octavia absolvovala před počátkem sériové výroby náročný testovací program v horkém a suchém klimatu Alžírska,“ řekl mluvčí Škodovky Tomáš Kubík.

Octavie a příští rok i Fabie z nové fabriky zatím zamíří jen na alžírský trh, kde je po autech obrovská poptávka. „První vozy, které z továrny v Relizane vyjely, byly okamžitě pryč. Už teď máme objednávky na dva tisíce aut, tedy celou naši letošní produkci,“ řekl Jiří Nosek.

Start montážního závodu má ale i další důvod. Tím, že se auta smontuji z dovezených dílů až na místě, se automobilky zbaví vysokých cel, která jsou na dovoz aut uvalena. Škodovka není v Alžírsku žádný nováček. Fabie i spotřeby jsou v ulicích vidět docela běžně. Auta z mladoboleslavské automobilky se sem dovážejí už od roku 2002.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Soud poslal brazilského magnáta Marcelo Odebrechta na 19 let do vězení....
Brazilský magnát si ochočil celý kontinent, uplácel prezidenty i guerillu

Před více než rokem soud poslal brazilského magnáta Marcelo Odebrechta na 19 let do vězení. Vyšetřování největšího korupčního skandálu Jižní Ameriky však stále...  celý článek

Pohled na historickou část Dubrovníku.
Dubrovník plánuje omezit počet turistů. Nápor davů nezvládá

Turistický nápor v chorvatském městě Dubrovníku, v poslední době známém díky seriálu Hra o trůny, ale také filmu Hvězdné války či Robin Hood, začíná být...  celý článek

Základní nástrahou jsou červi
Je libo burger z červího masa? Ve švýcarském Coopu vám ho naservírují

Neobvyklé speciality si budou moci od příštího týdne koupit zákazníci švýcarského maloobchodního řetězce Coop. V několika pobočkách budou totiž ve formě...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.