Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Škoda Auto

Škodovka letos vydělala o 61,7 procenta méně

  • 45
Krize se v prvním pololetí naplno zakousla do zisků škodovky. Automobilka, která je největším vývozcem v Česku, vydělala 2,7 miliardy korun. To je o 62 procent horší výsledek než loni. Škodovka se letos potýká s poklesem objednávek vozů o čtvrtinu.

"První pololetí roku 2009 bylo velmi obtížné. Přijali jsme řadu konkrétních opatření, abychom co nejlépe čelili aktuální situaci a udrželi svoji finanční sílu a stabilitu," zhodnotil výsledky předseda představenstva Škody Auto Reinhard Jung. Škodovka například na začátku roku zavedla čtyřdenní pracovní týden.

Automobilka kvůli finanční krizi v uplynulých měsících omezila výrobu, z linek sjelo kolem 247 tisíc aut, což je o 30 procent méně než loni.

Provozní zisk firmy v prvním pololetí klesl zhruba o dvě třetiny na 135 milionů eur (téměř 3,5 miliardy korun). Za prvních šest měsíců loňského roku firma vydělala 7,2 miliardy korun.

Podle Junga se skupině podařilo navýšit podíl na strategických trzích v Německu a v Číně. Dobře si vedl model Superb, jehož prodeje se za první pololetí zdvojnásobily. V polovině července také škodovka uvedla na trh nový terénní vůz Yeti. - více čtěte Škoda Yeti se ode dneška začíná oficiálně prodávat

Tržby Škodovky meziročně klesly o dvacet procent na 89,7 miliardy korun. Čistý zisk klesl o 62 procent na 2,73 miliardy.

,