Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Plzeňská Škodovka dodala do Turecka 12 tramvají za 800 milionů

  13:15aktualizováno  13:15
Škoda Transportation dodala do tureckého města Konya dvanáct tramvají s bateriovým pohonem za více než 800 milionů korun. Navázala na dodávku 60 klasických tramvají pro stejné město. Do Turecka tak putovalo celkem 72 tramvají v hodnotě přes 3,4 miliardy korun.

Plně nízkopodlažní tramvaj ForCity Classic umožňuje vozidlům nezávislý pohyb na trakčním vedení s dojezdem až tři kilometry. | foto: Škoda Transportation

Šlo o jednu z nejvýznamnějších exportních zakázek na tramvaje, řekl generální ředitel Škody Transportation Tomáš Ignačák.

Plně nízkopodlažní tramvaj ForCity Classic umožňuje vozidlům nezávislý pohyb na trakčním vedení s dojezdem až tři kilometry.

„Loni si náš zákazník v Konye objednal 12 nejmodernějších tramvají s unikátní catenary-free technologií, navázal tak na předchozí kontrakt na 60 tramvají ForCity Classic bez bateriového pohonu, který skončil koncem letošního března,“ uvedl Ignačák.

Rostoucí obchod mezi Českem a Tureckem

„Vzájemný obchod mezi Tureckem a Českou republikou v poslední dekádě setrvale roste, jen od počátku milénia jeho objem vzrostl asi dvanáctkrát,“ uvedl velvyslanec v Turecku Pavel Kafka.

Podle něj Turecko plánuje rozvoj železniční, silniční, letecké i lodní dopravy. Perspektivní je zejména export kolejových vozidel, kde země stále nenasytila současnou poptávku. „Úspěch Škody Transportation bude vhodnou platformou nejen k navýšení našich exportních výkonů do Turecka, ale i vhodnou branou k penetraci třetích trhů v tomto regionu,“ dodal.

Fotogalerie

Nová vozidla budou nasazena na nové lince, jejíž 1,8 kilometru dlouhá část nemá trolejové vedení. Vysoce výkonné nanolithiumtitanové baterie jsou ve speciálních střešních kontejnerech. Dobíjí se při jízdě nebo při stání pod napájenou trolejí za několik minut. Tramvaj může bez napájení ujet v nejtěžších podmínkách nejméně tři kilometry při rychlosti až 30 km/h. „Při interních testech se v ideálních případech blížily dojezdy 20 kilometrům,“ řekl hlavní inženýr Jaroslav Kulhánek.

Tramvaje pro Konyu jsou konstruované jako lehké metro. Mohou jezdit v soupravě dvou vozidel i v plánovaném čtyřkilometrovém tunelu. Jejich design i barevný motiv vybírali obyvatelé Konye. Na čele vozu je silueta tančícího derviše se zvlněným lemem kněžské sukně.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.