Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Škodovka řeší, co dál v Rusku. Nový zákon ztěžuje montování aut

  11:45aktualizováno  11:45
Mladoboleslavská automobilka zvažuje svůj další postup v Rusku. Kromě výroby škodovek v závodě v Kaluze u Moskvy plánovala automobilka montovat nové vozy i na dalších místech velké země. Změna ruské legislativy ale českému výrobci prozatím sebrala vítr z plachet.

Budou se škodovky montovat v podniku miliardáře Děripasky? | foto: Reuters

Vozy značky Škoda vyjíždí z výrobní linky závodu v Kaluze u Moskvy. Podnik tam provozuje německý Volskwagen (VW), pod jehož křídla Škoda Auto patří.

Rusko je pro automobilku jedním ze strategických trhů, proto ji VW v minulosti zaúkoloval, aby hledala pro montáž svých vozů v Rusku nová místa (více čtěte zde). Podle ruského listu Vedomosti měl být tím správným místem podnik automobilky GAZ v Nižném Novgorodu, který je součástí impéria ruského miliardáře Olega Děripasky.

O nevyužité kapacity novgorodského podniku mají výrobci automobilů zájem. Koncem loňského roku se GAZ dohodl s koncernem Daimler na montáži 25 tisíc dodávek Mercedes Sprinter. O využití zbývající kapacity Rusové jednají s koncerny VW a General Motors (GM).

Nedávno ale ruská vláda schválila pro montáž aut v zemi nová pravidla: chce, aby automobilky v zemi vozy nejen montovaly, ale i vyráběly. To Škodovce její plány v Rusku komplikuje.

Škoda bude nejdříve počítat, pak až jednat

Deník Vedomosti upozornil, že rozhovory mezi GAZ a VW i GM jsou "daleko od završení a nemusí skončit úspěšně". GAZ a GM se zdržují komentáře. Nejmenovaný představitel VW jen poznamenal, že rozhodnutí firma přijme po analýze nových pravidel pro montáž aut v Rusku.

Jeho slova potvrzuje vedoucí ruského zastoupení mladoboleslavské automobilky Petr Janeba: "Škoda měla veliký zájem, ale nová pravidla jej ochladila. Až vše znovu spočítáme, budeme dále jednat."

Škoda Auto v Rusku loni od ledna do listopadu zvýšila prodej meziročně o 38 procent na téměř 42 tisíc vozů. Janeba se domnívá, že výsledek mohl být lepší. Výrobní kapacity prý nestačily uspokojovat poptávku, a tak "je vyprodáno na několik měsíců dopředu". Podle jeho odhadu by v letošním roce, kdy továrna v Kaluze poběží na dvě směny, mohla česká automobilka v Rusku prodat okolo 70 tisíc vozů. Ukrojila by tak 3 procenta z ruského trhu.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Vlaková souprava Locomore.
Český dopravce Leo Express vstupuje na německý trh. Koupil Locomore

Český dopravce Leo Express přebírá podle magazínu Spiegel berlínskou železniční společnost Locomore, která je v insolvenci. Jezdit bude na trase mezi Berlínem...  celý článek

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.