Půl milionu škodovek vyjelo z partnerského závodu Shanghai Volkswagen od roku 2007. Čína se loni stala největším trhem české automobilky, vyrobilo se zde 180 tisíc vozů a čeká se další expanze.
Do roku 2013 by se měl v Číně vyrábět i Yeti. Do té doby by se měl také dvakrát zvýšit počet dealerů Škody Auto v Číně na více než 600.
Předseda představenstva Škodovky Winfried Vahland si vzestup v Číně chválí. "Počet 500 tisíc vyrobených vozů dokazuje, jak solidní a silnou se naše základna stala za pouhé čtyři roky. Tuto základnu chceme v těsné spolupráci s koncernem Volkswagen trvale posilovat prostřednictvím rozsáhlých investic do trhu a produktů," poznamenal.
Cílem automobilky je do roku 2018 minimálně zdvojnásobit své celosvětové prodeje na 1,5 milionu vozů ročně. Vedle Evropy chce nejvíce růst v nově industrializovaných zemích, z nichž je Čína nejdůležitější.