Škodovka zatím udržela loňský odbyt

  • 3
Dohnat a mírně předehnat loňské prodeje se zatím daří automobilce Škoda Auto. Vůz se zeleným okřídleným šípem a vavříny ve znaku si do konce října koupilo 335 597 zákazníků. Na téměř osmdesáti trzích světa tak firma zvýšila meziročně svůj prodej o 0,7 procenta. Doma však mírně ztrácí.

Jak už dříve vyplynulo ze statistik Sdružení dovozců automobilů, v tuzemsku škodovka prodala za devět měsíců zatím 54 678 vozů, což je o necelá dvě procenta méně než loni.

Výdělek škodovky klesl spolu s tržbami

"Šest měsíců za sebou je objem našeho prodeje stále nad úrovní loňského roku," říká k celosvětovým výsledkům místopředseda představenstva Škody Auto Winfried Vahland.

V Německu Škoda posílila
"Obzvláště úspěšní jsme v Německu a v Polsku. Vycházíme z toho, že se značka i nadále bude navzdory konjukturálnímu trendu vyvíjet pozitivně a že prodejní výsledky loňského roku budou překonány," dodal.

Německo si s prodejem 52 613 vozů (zvýšení o tři procenta) dále upevnilo svou pozici největšího exportního trhu Škody Auto.

Pokles naopak automobilka zaznamenala ve Francii (10 732 vozů, -8,6 procenta) a Velké Británii (29 918 vozů, -6,7 procenta).

Za zmínku pak stojí ještě nárůst v Polsku, kde si novou škodovku koupilo 30 832 zákazníků (meziročně o čtvrtinu více), a Maďarsku (11 672 vozů, nárůst o 43,6 procenta).

Svět má zájem o kombíky
Nejoblíbenějšího modelu Fabia se do konce září prodalo 195 536 kusů ve třech karosářských verzích. Stoupá zájem o verze Combi, v případě fabie o téměř pětinu na 72 068 vozů.

Pro větší model Octavia se rozhodlo celkem 123 310 zákazníků (z toho verzi combi 51 tisíc), luxusní Škoda Superb si našla 16 751 nových majitelů.