První automobil z pásů mladoboleslavské továrny sjel v roce 1905. Šlo o model Voiturette A, tehdy prodávaný ještě pod značkou Laurin a Klement.
PŘIPOMEŇTE SI VÝROČÍ ŠKODY AUTO VE ZVLÁŠTNÍ PŘÍLOZE |
První modely se vyráběly v počtech maximálně několika set, prvním, který prolomil tisícovou hranici celkové produkce byl L&K - Škoda typ 110 vyráběný v letech 1925-1929.
Jeden z přelomů představoval typ Škoda 1000 MB, který se vyráběl v letech 1964-1969. Z výrobních linek sjelo 443 141 těchto vozů. Výroba modelu 1000 MB byla příčinou takřka zdvojnásobení rozlohy továrny v Mladé Boleslavi a načala éru automobilů s motorem vzadu, které se produkovaly až do roku 1990.
Nástup Favoritu znamenal návrat k motorům vpředu a poprvé k přední hnané nápravě. Škoda Favorit byl zároveň posledním modelem, vyvinutým před spojením s koncernem Volkswagen.
Spojení s německým partnerem a otevření trhů znamenalo výrobní boom. Od příchodi VW vyrobila totiž Škoda už přes pět milionů vozů. Jen čtyři modely v dlouhé historii firmy ale překročily hranici milionu - favorit, felicia, octavia a fabia.
V současnosti Škoda Auto vyrábí vozidla čtyřech modelových řad. Poslední z nich je roomster, jehož sériová produkce odstartovala v březnu letošního roku. Nejbližší chystanou novinkou bude nová fabia, u které oficiální termín premiéry firma zatím
neupřesnila.
Loni mladoboleslavská automobilka vykázala největší čistý zisk ve své historii ve výši 7,9 miliardy korun. Celkem prodala 492 111 vozů, což je také zatím její nejlepší výsledek v prodejích aut.