Škodovky do servisů mohou, ale nemusí

  • 50
Poruchové zapalovací cívky koncernových motorů Volkswagenu nejsou pro škodovky tak žhavé, jak se zprvu zdálo. "Z produkce Škody Auto se problém může celosvětově týkat asi 47 tisíc octavií a superbů vybavených benzinovým motorem 1,8 Turbo vyrobených v modelových letech 2001 a 2002," sdělil iDNES mluvčí firmy Evžen Krauskopf.

V samotné České republice se pak jedná zhruba o devět tisíc vozů.

"Dosud jsme zaznamenali minimální výskyt této závady. V této souvislosti Škoda Auto nesvolává majitele vozidel do servisů," upřesnil Krauskopf.

Výpadek zapalovací cívky, kterou pro motory dodává externí výrobce, se může projevit nepravidelným chodem motoru.

"Na situaci upozorní řidiče kontrolka chodu motoru na přístrojové desce. V takovém případě by měl zákazník v nejbližším termínu navštívit autorizovaný servis, který závadu bezplatně odstraní," dodal mluvčí.

To se týká i vozidel, která už jsou mimo záruku. Závada prý v žádném případě neovlivňuje bezpečnost provozu automobilu.

VW volá auta do servisů
Koncern Volkswagen v úterý oznámil, že závada na zapalovací cívce u výkonnějších benzinových motorů může přidělat starosti 850 tisícům řidičů aut se značkami Audi, Volkswagen, Seat a Škoda.

Podle prohlášení automobilky se s možnými problémy mohou setkat majitelé aut s benzinovými motory V5, V6 a W8 a také vozů se čtyřválci o obsahu 1,8 litru.

Kvůli závadě je motor hlučnější a jeho výkon klesá. Volkswagen ve své zprávě uvádí, že problémy se týkají ročníků výroby 2001 a 2002.

Postižena mohou být i auta vyrobená na počátku modelového roku 2003.