"Tyto investice podtrhují náš dlouhodobý závazek dosáhnout nejvyšších kvalit ve všech klíčových oblastech chodu firmy," uvedl Tony van Kralingen, generální ředitel Plzeňského Prazdroje.
"Chceme stále lépe uspokojovat potřeby obchodních partnerů a koncových zákazníků jak na domácím trhu tak v zahraničí," dodal Tony van Kralingen.
Skupina Plzeňského Prazdroje, do které patří Plzeňský Prazdroj, nošovický Radegast a Velkopopovický Kozel, je největším tuzemským výrobcem piva. Na podzim roku 1999 koupil skupinu jihoafrický pivovar SAB.
Loni všechny tři pivovary prodaly 7,7 milionu hektolitrů piva. Nejprodávanější značkou je Gambrinus s prodejem 3,7 milionu hektolitrů.
Velký nárůst vykázal Pilsner Urquell, který posílil hlavně na západoevropských a zámořských trzích. Export této značky vzrostl o 26 procent, na domácím trhu posílil Pilsner Urquell o 6,6 procenta.
Přímým exportem v zahraničí celá skupina loni prodala 563 tisíc hektolitrů piva s meziročním nárůstem o 26 procent. To ji staví do role největšího českého exportéra piva.
Export směřoval do 50 zemí, nejvíce piva se prodalo ve Slovenské republice, Německu, USA, Polsku, Velké Británii a Kanadě.