Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


SkyEurope mají povolení létat jen do října

  9:06aktualizováno  9:38
Nízkonákladové aerolinky SkyEurope musí o své budoucnosti přesvědčit nejen zákazníky a investory, ale i slovenský Letecký úřad. Pokud aerolinky v problémech neprokážou, že mají zajištěné financování na další měsíce, nebudou od 25. října smět létat. Ten den vyprší platnost dočasné licence.

Boeing společnosti SkyEurope

"Trvalou licenci jsme jim odebrali loni v závěru roku, reagovali jsme na jejich finanční problémy," řekl MF DNES mluvčí slovenského ministerstva dopravy Stanislav Jurikovič. Na problémy s licencí upozornil jako první slovenský týdeník Trend.

Podle Jurikoviče nezjistil úřad žádné problémy týkající se bezpečnosti provozu.

Dočasná licence komplikuje SkyEurope provoz, kvůli tomu nesmí prodávat stále letenky na zimu. Všechny hlavní aerolinky přitom už mají zimní spoje v nabídce. SkyEurope se tak ochuzují o peníze za budoucí letenky, které by pomohly přežít hlavní sezonu. Na otázky, proč neprodávají dosud letenky na zimu, firma odpovídala, že finalizuje letový řád. "Jakmile budeme mít licenci i na zimu, prodej spustíme,“ dodal mluvčí SkyEurope Tomáš Kika.

Firmu má spasit nový investor

Letecký úřad teď SkyEurope důkladně zkoumá po finanční stránce. Uklidnit by ho mohl například příchod nového investora, který by aerolinky převzal. Firma oficiálně k jednání o vstupu nového partnera, který by zadluženou a ztrátovou společnost převzal, mlčí.

Podle zdrojů ze SkyEurope však probíhají jednání s finanční skupinou. Ta údajně podmínila svůj kapitálový vstup odchodem bývalého šéfa SkyEurope, který rezignoval minulý týden.

Média mluví i o turecko-americké skupině Odien, která měla zájem i o České aerolinie. Proti vstupu investora však mluví dosavadní výsledky i krize leteckého průmyslu, kdy se řada aerolinek ocitla na pokraji krachu.

Jasno o novém vlastníkovi by mohlo být už příští týden, kdy se mají akcionáři po více než roce sejít nad loňskými výsledky.

Akcionáři mají rozhodnout například o pětinásobném seškrtání základního jmění. Prudké snížení kapitálu má vytvořit prostor pro vstup nového investora, který má do firmy nalít peníze.

SkyEurope včera po sérii nepříznivých událostí zaznamenaly jeden úspěch: v Paříži vyhrály u soudu spor o letadlo, které jim letiště v Orly blokovalo kvůli dluhům. - o rozhodnutí soudu čtěte zde

Na stejném letišti jim navíc obsluha omylem poničila minulý týden ještě jeden stroj. Výpadek letadel firmě značně zkomplikoval provoz, což poznali i cestující. Jen třetina letů doletěla v červnu na čas, což je jeden z nejhorších výsledků aerolinek na světě.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Aerolinky Loganair svými stroji obhospodařují Skotsko včetně jeho ostrovů v...
Za 90 sekund je hotovo. Aerolinky s nejkratším letem světa budou nezávislé

Skotské aerolinky Loganair mají ve svém letovém řádu světovou kuriozitu - let, který trvá pouhých 90 sekund. Firma, která roky létala pro jiné, se chce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.