Loni v prosinci činily měsíční tržby čtyřicet milionů korun, letos v září 324 milionů.

Loni v prosinci činily měsíční tržby čtyřicet milionů korun, letos v září 324 milionů. | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Český letenkomat Skypicker chystá expanzi, nabere tisíc zaměstnanců

  • 126
Vyhledávač letenek Skypicker je často označován za český zázrak. Brněnská společnost během tří let vystřelila z nuly ke globální firmě s miliardovými obraty. Jen od ledna letošního roku vyrostla o neuvěřitelných tisíc procent. Teď plánuje otevřít pobočku také v Praze. Práci nabídne tisícovce lidí.

Prodejce letenek Skypicker už dnes výrazně překonává optimismus svých zakladatelů. A roste tempem, které je i na internetové projekty nebývalé, navíc nezpomaluje.

Buďte úspěšní

Rozjeďte svou kariéru s námi. Vyberte si z aktuálních volných pozic na JobDNES.cz.

„Od začátku roku jsme vyrostli o tisíc procent a zatím nic nenaznačuje tomu, že by mělo tempo zpomalit,“ řekla iDNES.cz finanční ředitelka Skypickeru Lucie Brešová.

Každý měsíc podle ní firma roste o 30 procent. V říjnu přitom firma prodala 150 tisíc letenek. Za rok 2015 by měla společnost překonat tržby v hodnotě dvou miliard korun.

Studenti z Brna lákají zákazníky miliardovému vyhledávači letenek

Loni v prosinci činily měsíční tržby čtyřicet milionů korun, letos v září 324 milionů. Marže z prodeje letenek dosahují na poměry na trhu mimořádných deset až patnáct procent a firma je slušně zisková. Celkový roční obrat činní 5 miliard korun.

Růst je patrný i na personálu. Ještě v lednu Skypicker zaměstnával 30 lidí, v září už to byly tři stovky. V plánu má teď nábor víc než tisícovky pracovníků.

Firma chystá pobočku v Praze

Zakladatelem Skypicker je Oliver Dlouhý, který společně s Jiřím Hlavenkou, Janem Veverkou a Ondřejem Tomkem tvoří skupinu hlavních akcionářů.

V příštím roce hodlá Skypicker pokračovat v současném růstu, rozšiřuje proto pole působnosti a kvůli nedostatku na pracovním trhu v Brně expanduje do Prahy, kde chce také rozšířit svůj tým.

„Plánujeme přijmout víc než tisícovku lidí, z nichž asi dvě stovky by měli být developeři. Hledáme jednorožce, které baví, že jsou součástí něčeho nového a úspěšného,“ vysvětluje Brešová.

V Praze bude existovat část vývoje a také zákaznická podpora, na kterou se teď chce Skypicker výrazně zaměřit, a také zpracování objednávek.

Skypicker, který využívá speciální algoritmus na zpracování a výběr zvýhodněných letenek, chce podle Brešové ještě více zapracovat na webu. „Z devadesáti procent se dosud zákazníci k nabídkám dostávali přes partnerské vyhledávače. Rádi bychom je teď dostali na své stránky přímo.“ A vylepšit by chtěli také mobilní aplikaci.