Slevomat utlumí svou privátní značku Markus Pedriksen. Nábytek vyrábí firmy z...

Slevomat utlumí svou privátní značku Markus Pedriksen. Nábytek vyrábí firmy z Číny a Turecka. | foto: Slevomat.cz

Slevomat utlumí svou privátní značku. Přestala vynášet

  • 29
Největší portál s hromadnými slevami Slevomat utlumí svou privátní značku Markus Pedriksen. Nábytek, kosmetiku a domácí potřeby s nálepkou luxusu za výhodnou cenu si nechal vyrábět i v Číně a Turecku. Značka už není tak zisková jako dříve, tvrdí firma.

„Momentálně značka končí. Není segment, ve kterém bychom teď viděli podobnou příležitost jako před dvěma lety,“ vysvětluje Zdeněk Linc z marketingového oddělení Slevomatu. Poslední nábytek a další zboží, které označuje jako luxusní, nyní doprodává i za třetinu ceny a se ztrátou.

Ochrannou známku Markus Pedriksen si internetový prodejce zaregistroval v roce 2013. Pod stejným jménem firma založila webovou stránku, na té však nejsou žádné informace například o původu zboží, možnostech reklamace a chybí i jakékoliv kontakty.

Právě tato tajemnost Slevomatu vyvolala na internetu spekulace, zda nejde o podvod. Značka je obdobou privátních značek obchodních řetězců jako Tesco Value nebo Basic v Albertu, které si nechávají vyrábět na zakázku levné potraviny. Slevové portály však ze své podstaty prodávají zboží jen ve slevách a je proto na místě otázka, z čeho je tedy odvozují u výrobků na zakázku.

Slevomat podobné spekulace odmítá. „Je to transparentní a právně čisté. Maloobchodní ceny, ze kterých se odvíjejí slevy, stanovuje společnost SG Logistics, stoprocentně vlastněná Slevomatem,“ vysvětluje Zdeněk Linc. SG Logistics zboží prodávala například obchodům Mall.cz nebo Bonami.cz.

Podle České obchodní inspekce nic nebrání tomu, aby slevové portály prodávaly zboží privátních značek ve slevách. A klamání spotřebitele se v takovém případě podle mluvčího Jiřího Fröhlicha dá jen velmi těžko dokázat. „Muselo by být prokazatelné, že za cenu bez této slevy se nikdy nikde neprodávalo,“ říká.

Slevomat nevylučuje, že se ke značce Markus Pedriksen v budoucnu vrátí. Podle Tomáše Holého z portálu se toto zboží dva roky velice dobře prodávalo, v poslední době však marže ve vybraných segmentech klesly a už se to nevyplatí. Slevomat se v posledních letech začal vedle pobytů a služeb více zaměřovat na prodej zboží, které má však menší podíl na tržbách.

Pro svou značku Markus Pedriksen má Slevomat různé výrobce. „Měli jsme i evropského výrobce. Pokud jde o nábytek s certifikátem FSC, jsou výrobci z Číny a Turecka, přičemž měli jsme u výrobce člověka, který byl zodpovědný za kvalitu výrobků,“ uvedl Holý.