Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Akční ceny jen naoko. Při slevových akcích šidila čtvrtina obchodů

  10:29aktualizováno  10:29
Necelá polovina prodejců, které ve třetím čtvrtletí kontrolovali inspektoři České obchodní inspekce, porušila předpisy při slevových akcích. Část jich například naúčtovala zákazníkům nezvýhodněnou cenu. Inspekce o tom informovala v pondělí v tiskové zprávě.

Inspekce od 1. července do 30. září provedla v rámci akce zaměřené na sezónní slevy a prodeje za akční ceny 859 kontrol. Porušení obecně závazných právních předpisů zjistila v 388 případech (45 procent) a udělila za to pokuty za celkem více než 3 miliony korun.

Černý pátek v USA: obří slevy i krvavé bitky

Ve zhruba čtvrtině případů prodejci neseznámili zákazníky s tím, kolik zboží v akci stojí, a účtovali jim původní cenu. Část obchodníků také nakupujícím nedala doklad o prodeji, byť o něj zákazníci sami požádali. Inspektoři na podobné praktiky natrefili zejména na začátku slevových akcí.

„Vratné Peníze“ neboli cashback

Ve stovkách obchodů máte možnost uplatnit i tzv. „vratné peníze“. Jedná se o předem pevně stanovenou částku peněz, která Vám bude vrácena zpětně po nákupu přes tzv. „cashback portály“ jako jsou např. VratnéPeníze.cz. Výhodou je, že tato částka je vrácena bez ohledu na slevu nebo akci. 

Nejvíce nepoctivých prodejců inspekce objevila v Plzeňském a Karlovarském kraji, kde inspektoři zjistili porušení předpisů v 66,7 procentech kontrol (z celkového počtu kontrol v daném regionu) a Jihočeském kraji a Vysočině (56,7 procenta). Nejlépe dopadli obchodníci ve Středočeském kraji a Praze (24,7 procenta pochybení).

Velké slevy v amerických obchodech:

„Předcházet poškozování svých práv mohou nejlépe spotřebitelé sami. A to tím, že budou vyžadovat řádné informace o ceně vybraného zboží nebo služby a také si zkontrolují, zda jim je tato cena správně účtována. Nejúčinnější proti těmto praktikám prodávajících je obrana okamžitě na místě,“ uvedl šéf České obchodní inspekce (ČOI) Mojmír Bezecný.

Četnost výskytu jednotlivých závad podle mluvčího ČOI Jiřího Fröhlicha svědčí o nedostatečné péči o zákazníky. „Nejsou jim poskytovány řádné informace o ceně prodávaného zboží a nabízených služeb a také je jim často účtována cena v nesprávné výši,“ uvedl.

Podívejte se, jak také může vypadat slevová akce Black Friday (27. 11. 2015):

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Před třemi lety počatý experiment spočívá v tom, že se listová zelenina pěstuje...
Saláty vypěstované jen v roztoku už brzy zamíří z Břeclavi do obchodů

Zelenina pěstovaná na vertikální farmě v břeclavské Fosfě se má již brzy dostat do komerčního prodeje. Před třemi lety počatý experiment spočívá v tom, že se...  celý článek

Proslulý vídeňský hostinský Karl Kolarik
Nejproslulejší „český“ hostinský ve Vídni: Češi Budvar podceňují

Schweizerhaus je pravděpodobně nejslavnější vídeňská hospoda, kterou lze nalézt ve většině turistických průvodců. Už po desetiletí je neodmyslitelně spjatá s...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Špatně nastavený systém: biomrkve je v Česku málo, hovězího moc

Na ekologické zemědělství v Česku šlo loni přes 30 milionů eur. Ne vše z dotované produkce však končí v obchodech s logem bio. Kvůli chybějícím zpracovatelům...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.