Stále populárnější nakupování přes mobil potvrzují mnohé české firmy.

Stále populárnější nakupování přes mobil potvrzují mnohé české firmy. | foto: Radek Cihla, MAFRA

Zapomeňte na papír. Slevové portály přecházejí na digitální poukazy

  • 2
Servery s akčními slevami reagují na rostoucí zájem o nákup přes smarthphone a zavádějí digitální poukazy. Nově stačí QR kód z mobilního telefonu, SMS zprávy nebo jen vypsaný kód na kousku papíru.

Podle Slevomatu, jedné ze společností, která zážitky za akční ceny prodává, tento trend přispěje k většímu komfortu zákazníků.

Rušení klasických papírových kuponů zvažuje také slevový portál Slever.cz. „Dosud byly k dispozici tištěné poukazy jen kvůli klientům, kteří vytištěný papír preferovali před jeho digitální verzí,“ říká Evžen Rejfíř ze Slever.cz

Podle Aleše Kotka z portálu Vykupto.cz jsou papírové kupóny přežitkem. Zatěžují životní prostředí a jsou pro zákazníky zbytečnou komplikací. Vykupto.cz proto vyvíjí aplikaci, která by nákup lidem usnadnila.

O novém trendu, který nastartovala obliba nakupování přes mobil, mluví i ředitel vyhledávače slev Skrz.cz Petr Kováčik. „Naše průzkum ukazují, že drtivá většina Čechů se za nákup ve slevě nestydí a čtvrtina z nich se výhodným nákupem dokonce chlubí. V některých podnicích je ale uplatnění voucheru přes telefon přece jen příjemnější,“ uvedl.

Každý šestý nákup je přes mobil

Papírové vouchery jako poukázky na nejrůznější zboží a služby zavedl před pěti lety právě Slevomat. Od té doby na největším slevovém portále v tuzemsku nakoupilo přes 1,3 milionu zákazníků, kteří využili téměř 9 milionů voucherů.

Letos v srpnu zaznamenal server z 29 procent návštěvnost z mobilního zařízení. Přitom 15 procent všech objednávek na webu šlo také přes smarthphony. To znamená, že přes mobil byl proveden každý šestý nákup.

Slevový portál prezentuje přechod na QR kódy za největší změnu za pět let, co na trhu působí. Jde prý o obdobu trendu nakupování přes počítač.

Stále populárnější nakupování přes mobil potvrzují i další firmy. Ke QR kódům jsou však někdy skeptičtí. Upouští od nich třeba Student Agency. Její zákazníci, kterými jsou převážně mladí lidé, si je totiž neoblíbili. Mnohem více jim vyhovují aplikace.

„Klienti na aplikacích oceňují to, že si do ní mohou uložit potřebné údaje a nemusí pokaždé vyplňovat nový formulář. Rezervaci tak vyřeší velmi rychle několika kliknutími v chytrém telefonu nebo tabletu a mohou se věnovat jiným věcem,“ doplňuje obchodně-marketingový ředitel Student Agency Přemysl Vícha, s tím, že zavedením digitálním kuponů využívajících QR kódy firma také připravuje.