Slováci kupují nejčastěji model Renault Thalia. Ilustrační foto

Slováci kupují nejčastěji model Renault Thalia. Ilustrační foto | foto: Renault

Slováci za šrotovné kupují nejvíc renaulty a dacie

  • 68
Šrotovné zamíchalo pořadím nejprodávanějších značek a modelů na Slovensku. Před zavedením prémie v hodnotě dvou tisíc eur (skoro 55 tisíc korun) se v zemi z nevyšších prodejů těšila Škoda. Za šrotovné si ale Slováci pořizují nejčastěji renaulty a dacie. Peníze ne šrotovné rychle docházejí, Slovensko ale uvolní další.

Píše to server Pravda.sk. Od 9. do 26. března si Slováci pořídili nebo zarezervovali 2 188 renaultů. Škoda měla ve stejném období na šrotovné 2 107 rezervací.

V lednu a únoru, kdy ještě šrotovací prémie nefungovala, se přitom prodalo 1 400 škodovek a 900 renaultů a dacií.

Slováci příspěvek na nákup nového auta hojně využívají a vládě na dotaci pomalu docházejí peníze. Slovenské ministerstvo hospodářství proto navrhlo uvolnit dalších 33,2 milionu eur (přes 890 milionů korun). - čtěte Šrotovné na Slovensku dochází Slováci budou moci peníze čerpat zřejmě od příštího týdne.

Šrotovné pomohlo na výsluní značkám, které Slováci dosud opomíjeli. Například Hyundai, kterému před zavedením šrotovací prémie patřila v prodejích 14. příčka, se rázem vyhoupl na čtvrtou pozici. Naopak méně než jindy se po jejím zavedení daří japonskému Nissanu.

Mezi nejprodávanější modely patří Renault Thalia, Dacia Logan, Škoda Fabia, Peugeot 207 a Citroën C3 Picasso.

Podle statistik se do minulého čtvrtka na šrotovné na Slovensku prodalo 14 tisíc nových aut. Nárok na dotaci má ještě zhruba osm tisíc lidí, kteří sešrotovali staré auto, dotaci ale zatím nevyužili. Prodejci statistiky nechtějí komentovat.

"Oficiální údaje o počtu prodaných vozidel na šrotovné zatím k dispozici nemáme," reagovala mluvčí slovenské Škody Auto Lucia Busquet.

Škodovka zažívá díky zavedení šrotovného na Slovensku a v Německu boom. Automobilka chce zavést pracovní soboty a přijmout asi tisíc lidí. - čtěte Šrotovací boom Ještě na začátku roku přitom zaměstnanci chodili do práce jen čtyři dny v týdnu.