Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Slovenské dráhy ustoupily Regiojetu. Zruší přes třetinu spojů

  16:10aktualizováno  16:10
Slovenský státní železniční dopravce ZSSK ustoupí v konkurenčním boji o cestující mezi Bratislavou a Košicemi české společnosti RegioJet. Ze 41 vlaků týdně seškrtá od poloviny dubna šestnáct spojů. Firma to vysvětluje cenovou válkou.

Nová lokomotiva Vectron se příští rok zřejmě objeví i na trasách v Česku. | foto: RegioJet

Zrušení 16 spojů oznámila firma ve čtvrtek odpoledne jen pár hodin poté, co RegioJet vyzval tamější ministerstvo, aby nepřehlíželo údajně poloprázdné a ztrátové vlaky státního dopravce

„Komerční IC vlaky ZSSK vtahuje soukromý dopravce do nesmyslné cenové války, která je v rozporu se všemi pravidly ekonomického chování. V zájmu eliminace dopadů a možných ztrát je nevyhnutelné přijmout opatření na straně nákladů,“ řekl generální ředitel Pavol Gábor.

„Prohlášení ZSSK není pravda. ZSSK krátce před zahájením provozu RegioJet nejenže snížila ceny na podnákladovou úroveň, ale současně vytvořila program pro záměrné blokování konkurence, kdy cestujícím ve ztrátových vlacích IC nabídla, že jim de facto procestované jízdné vrátí zpět. ZSSK tak sama odstartovala cenovou válku a současně jako dominant na trhu postupovala zcela nelegálně,“ namítá mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Boj o zákazníky na trase mezi Bratislavou a Košicemi připomíná obdobnou situaci v Česku mezi Prahou a Ostravou. České dráhy po nástupu soukromé konkurence ale provoz prakticky neomezily, pouze zkrátily soupravy. 

Regiojet tvrdí, že za první čtvrtrok provozu mezi Bratislavou a Košicemi přepravil 214 tisíc lidí, dalších 100 tisíc se svezlo vlaky z Česka do Žiliny a Košic. Nástup soukromého dopravce na Slovensku ale provází řada problémů: vlaky jezdí často se zpožděním nebo si zákazníci stěžují na problémy se slibovaným servisem. 

Firma nyní oznámila i počty cestujících ve spojích provozovaných na české železnici. Celkový počet dosáhl 2,4 milionu, což je meziroční nárůst o 46 procent. 

„Počet cestujících v našich vlacích rostl v roce 2014 rychleji, než jsme předpokládali a dohromady s našimi autobusy jsme přepravili o 1,93 milionu cestujících více. To je o milion sto tisíc vyšší přírůstek cestujících, než jaký za rok 2014 uvádějí například České dráhy na celé své síti se 7 tisíci spoji denně“, řekl majitel firmy Radim Jančura. RegioJet loni vytvořil 130 nových pracovních míst.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Premiér Bohuslav Sobotka se přijel podívat na stavbu dálnice D11 u Hradce...
O ekologii vám nejde, vzkázal Ťok Dětem Země kvůli zablokování D11

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) ve čtvrtek zkritizoval postup ekologického hnutí Děti Země, které podalo rozklady proti vydání stavebních povolení na dva...  celý článek

Lokomotiva EffiShunter
České dráhy nakoupí nové lokomotivy za čtvrt miliardy, dodá je CZ Loko

Dvanáct nových posunovacích lokomotiv koupí České dráhy. Za 238,9 milionu korun je dopravci dodá společnost CZ Loko. Vyplývá to z údajů ve věstníku veřejných...  celý článek

Vlak EC250, který výrobce Stadler nazval Giruno
Švýcaři testují v Česku svůj nový rychlovlak pro nejdelší tunel

Po českých kolejích začal jezdit nový rychlovlak od společnosti Stadler. Cestující se s ním ale nesvezou: výrobce ho jen testuje na zkušebním železničním...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.