Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Slovenské dráhy ustoupily Regiojetu. Zruší přes třetinu spojů

  16:10aktualizováno  16:10
Slovenský státní železniční dopravce ZSSK ustoupí v konkurenčním boji o cestující mezi Bratislavou a Košicemi české společnosti RegioJet. Ze 41 vlaků týdně seškrtá od poloviny dubna šestnáct spojů. Firma to vysvětluje cenovou válkou.

Nová lokomotiva Vectron se příští rok zřejmě objeví i na trasách v Česku. | foto: RegioJet

Zrušení 16 spojů oznámila firma ve čtvrtek odpoledne jen pár hodin poté, co RegioJet vyzval tamější ministerstvo, aby nepřehlíželo údajně poloprázdné a ztrátové vlaky státního dopravce

„Komerční IC vlaky ZSSK vtahuje soukromý dopravce do nesmyslné cenové války, která je v rozporu se všemi pravidly ekonomického chování. V zájmu eliminace dopadů a možných ztrát je nevyhnutelné přijmout opatření na straně nákladů,“ řekl generální ředitel Pavol Gábor.

„Prohlášení ZSSK není pravda. ZSSK krátce před zahájením provozu RegioJet nejenže snížila ceny na podnákladovou úroveň, ale současně vytvořila program pro záměrné blokování konkurence, kdy cestujícím ve ztrátových vlacích IC nabídla, že jim de facto procestované jízdné vrátí zpět. ZSSK tak sama odstartovala cenovou válku a současně jako dominant na trhu postupovala zcela nelegálně,“ namítá mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Boj o zákazníky na trase mezi Bratislavou a Košicemi připomíná obdobnou situaci v Česku mezi Prahou a Ostravou. České dráhy po nástupu soukromé konkurence ale provoz prakticky neomezily, pouze zkrátily soupravy. 

Regiojet tvrdí, že za první čtvrtrok provozu mezi Bratislavou a Košicemi přepravil 214 tisíc lidí, dalších 100 tisíc se svezlo vlaky z Česka do Žiliny a Košic. Nástup soukromého dopravce na Slovensku ale provází řada problémů: vlaky jezdí často se zpožděním nebo si zákazníci stěžují na problémy se slibovaným servisem. 

Firma nyní oznámila i počty cestujících ve spojích provozovaných na české železnici. Celkový počet dosáhl 2,4 milionu, což je meziroční nárůst o 46 procent. 

„Počet cestujících v našich vlacích rostl v roce 2014 rychleji, než jsme předpokládali a dohromady s našimi autobusy jsme přepravili o 1,93 milionu cestujících více. To je o milion sto tisíc vyšší přírůstek cestujících, než jaký za rok 2014 uvádějí například České dráhy na celé své síti se 7 tisíci spoji denně“, řekl majitel firmy Radim Jančura. RegioJet loni vytvořil 130 nových pracovních míst.

Autor:


Témata: Regiojet


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.