Slovensko označí své výrobky vlaječkami

  • 11
Slovenské výrobky dostanou ke svým čárovým kódům i národní vlaječku. Pobočka nadnárodní skupiny EAN tak chce zvýšit zájem slovenských spotřebitelů o domácí výrobky. Vedle čárového kódu, jenž charakterizuje zemi původu a druh výrobku, tak podle něj přibude další rozlišovací znak.

"Čárový kód Slovenska '858' spotřebitelům často moc neříká, avšak znak s větičkou 'vyrobeno na Slovensku' výrobek mnohem rychleji identifikuje," řekl ředitel EAN Slovakia Miroslav Štaffen.

V současnosti podle něj probíhá značení výrobků prvních 180 výrobců.

Nové označování má být pouze doplňkem k rozsáhlejší kampani s názvem Kupujme lepší Slovensko, která běží už několik let a kterou podporuje ministerstvo hospodářství. Registraci i využití loga EAN nabízí zdarma.

Podle Štaffena doba čárových kódů pomalu končí. "Očekávám, že do deseti let proběhne nové značení výrobků takzvaným elektronickým produktovým kódem," uvedl.

V praxi to bude znamenat přeměnu klasických pokladen na jakési boxy, které najednou zaznamenají všechny výrobky v nákupním košíku. Tento systém přichází do Evropy ze Spojených států.

EAN Slovakia, která sídlí v Žilině, se zabývá označováním výrobků elektronickým čárovým kódem. Dnes má přes 3100 členů, mezi nimiž jsou největší podniky i drobní živnostníci.

Nové logo na označování slovenských výrobků představil 8. září 2003 předseda nadnárodní společnosti EAN Slovakia Miroslav Štaffen.