"Čárový kód Slovenska '858' spotřebitelům často moc neříká, avšak znak s větičkou 'vyrobeno na Slovensku' výrobek mnohem rychleji identifikuje," řekl ředitel EAN Slovakia Miroslav Štaffen.
V současnosti podle něj probíhá značení výrobků prvních 180 výrobců.
Nové označování má být pouze doplňkem k rozsáhlejší kampani s názvem Kupujme lepší Slovensko, která běží už několik let a kterou podporuje ministerstvo hospodářství. Registraci i využití loga EAN nabízí zdarma.
Podle Štaffena doba čárových kódů pomalu končí. "Očekávám, že do deseti let proběhne nové značení výrobků takzvaným elektronickým produktovým kódem," uvedl.
V praxi to bude znamenat přeměnu klasických pokladen na jakési boxy, které najednou zaznamenají všechny výrobky v nákupním košíku. Tento systém přichází do Evropy ze Spojených států.
EAN Slovakia, která sídlí v Žilině, se zabývá označováním výrobků elektronickým čárovým kódem. Dnes má přes 3100 členů, mezi nimiž jsou největší podniky i drobní živnostníci.
Nové logo na označování slovenských výrobků představil 8. září 2003 předseda nadnárodní společnosti EAN Slovakia Miroslav Štaffen. |