Vlak zařazený do kategorie EuroNight spojí Košice s Prahou. V Česku bude stavět jen v Praze a Pardubicích, ostatními městy projede bez zastávky. Trasu zvládne zhruba za deset hodin.
Podle jednatele firmy Ivana Gálika tak chce napravit nenormální stav, kdy mezi oběma státy jezdí více lidí autobusy než vlaky. Nalákat je chce například na méně lidí v kupé nebo na ostrahu vlaku. "Chceme být k cestujícím vstřícnější, hlavně k ženám," dodal.
Podle něj vedou autobusy zejména kvůli špatnému stavu vlaků, které dosud přes noc na trase mezi Českem a Slovenskem jezdí. "Autobus má svoje místo při kratších vzdálenostech," míní Gálik. Firma dosud pronajímá několik lůžkových vozů slovenským železnicím, jezdí s nimi i do Prahy. Teď chce podnikat na vlastní triko.
Wagon Service chtěl původně přesvědčit k provozu vlaků České dráhy nebo Železniční společnost Slovensko, ale u nich s nápadem narazil. "Státním železnicím stačí, když dají k dispozici zastaralé socialistické, například lehátkové vagony," dodal Gálik.
Dráhy to však odmítají. "Společně se slovenským partnerem provozujeme do Košic vlastní spoj kvality EuroNight sestavený ze slovenských vozů, které jsou z větší části klimatizované," hájí dráhy jejich mluvčí Petr Šťáhlavský. Podle něj navíc budou v takovém standardu od příštího jízdního řádu všechny lůžkové vozy a k vlaku bude připojen i vagon na přepravu osobních aut.
Ceny jízdného zatím nejsou známé, podle Gálika ale nepůjdou níže, než je dosavadní tarif. Nejlevnější zpáteční jízdenka pro tento typ vlaků stojí 1 474 korun. I to je důvod, proč řada lidí dává přednost cestě autobusem: jízda do Košic po silnici je sice trošku delší, ale běžně se dá zpáteční jízdenka pořídit pod tisíc korun.
Na Slovensko se chystá i Student Agency, jejíž dcera RegioJet začne jezdit příští rok mezi Prahou a Ostravskem. "Nechceme se ale autobusů na Slovensko rozhodně vzdát," uvedl šéf firmy Radim Jančura.