Slováci patří mezi nejvěrnější zákazníky; pro mnohé obyvatele Bratislavy je návštěva Shopping City Süd alespoň jednou za půl roku životní nutností. „Slováci rozhodně patří mezi nejlepší a nejstálejší zákazníky. Kupují i několik párů bot najednou,“ potvrzuje prodavačka v prodejně obuvi Reno ve druhém podlaží hlavní budovy SCS, i když přiznává, že „mezi slovanskými hatmatilkami“ příliš nerozlišuje.
Ve srovnání se slovenskými nákupními středisky nacházejí Slováci v SCS mnohem větší výběr a vzhledem k rekordnímu posílení slovenské měny vůči euru (na necelých 35 korun za euro) a rozsáhlým slevám i poměrnou láci. V SCS si denně stovky Slováků najdou čas i na posezení v některé z více než 40 restaurací, kaváren a barů. „Je to dohromady s kávou, obědem a malým výletem,“ pochvaluje si jedna ze slovenských nakupujících.
Slováci se v oblíbeném nákupním centru Vídeňanů dají rozpoznat snadno. Kdyby šlo vsadit na to, že uřícený třicátník v doprovodu pohledné a vymóděné partnerky, obtěžkaný dvěma nafouklými igelitkami v každé ruce, je Slovák, dalo by se tím vydělat na slušný nákup.
„Když jsou tu nějaké akce, je to tu výhodnější než v Bratislavě a je tu větší výběr. Jezdíme sem tak jednou za tři měsíce,“ potvrzuje jedna z pohledných bratislavských plavovlásek, jíž „Laco“ zrovna koupil kozačky.
Třicátníci nakupují kromě módy šperky a sportovní potřeby, manželské páry utrácejí za praktické věci do domácnosti a hračky pro děti. „Nakupujeme, co potřebujeme - bundy a nějaké rukavice,“ prozradil v pár až z Nitry, když se ještě v sobotu před zavíračkou poohlížel po „čižmách“. „Nakoupili jsme boty, džíny, kabelku a dětem nějaké věci na Vánoce,“ nevybočovala z řady ani další žena z Bratislavy.
Všichni Slováci svorně oceňují obrovský výběr snad všech druhů zboží pod jednou střechou, což vychází vstříc jejich hlavnímu proklamovanému cíli - udělat velký nákup, často za 1000 eur (27 700 korun, 35 000 korun slovenských) a více, a vyřídit tak najednou předvánoční povinnosti.